Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hier is wel iets foutgelopen bij het uitlijnen Pascal, waardaar het beeld algemene scherpte mist. Heel goed merkbaar aan die "silo's" vooraan en als je nader kijkt ook elders.
Lijkt mij toch de moeite om deze nog eens opnieuw te bekijken wat van compo en sfeer vind ik hem heel goed
Hier is wel iets foutgelopen bij het uitlijnen Pascal, waardaar het beeld algemene scherpte mist. Heel goed merkbaar aan die "silo's" vooraan en als je nader kijkt ook elders.
Lijkt mij toch de moeite om deze nog eens opnieuw te bekijken wat van compo en sfeer vind ik hem heel goed
ja idd nu zie ik het ook ,Danny en Dries zijn toch aan elkaar gewaagd met hun arendsogen
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Een HDR vanuit een ballon is gene lach hoor...
heb je deze uit een luchtballon gemaakt Pascal ??
Wel, dan vind ik dit een zeer straffe plaat
en dan nog een HDR , ik zou zeggen doe het maar
Ik lees hier verder iets met uitlijnen?
Wat bedoelen ze daarmee??
In een vorig leven heb ik nog eventjes aan landschappen gedaan
maar kan even niet volgen sorry he mannen
...
Ik lees hier verder iets met uitlijnen?
Wat bedoelen ze daarmee??
In een vorig leven heb ik nog eventjes aan landschappen gedaan
maar kan even niet volgen sorry he mannen
Een goeie HDR bestaat uit meerdere opnamen met verschillende belichtingen die later samengevoegd worden tot 1 foto (via layers en maskers in PS of met software).
Het is dus key dat de opnames exact gelijk zijn. Vandaar dat een statief onontbeerlijk is.
Hier zijn de opnames uit een bewegende luchtballon gemaakt, dus de beelden zijn niet gelijk.
Als je die dan over elkaar legt krijg jij dubbel beeld, zoals je hier onderaan kan zien.
Dit kan verholpen worden door de layers uit te lijnen, maar doordat de luchtballon bewoog is dit niet evident.
Als dit al zo opvalt op een 900px beeld, moet het op het origineel zeker heel goed te zien zijn.
Verwondert mij eigenlijk wel dat we dit bij een foto van Pascal waarnemen, die toch wel heel ervaren is, en de HDR-techniek heel goed onder de knie heeft !
Ja maar wat een HDR is dat ken ik intussen wel mijn postings destijds waren ook HDR
Iets wat ik van Xiebu geleerd heb in de tijd toen de dieren
Nog konden spreken
Ja maar wat een HDR is dat ken ik intussen wel mijn postings destijds waren ook HDR
Iets wat ik van Xiebu geleerd heb in de tijd toen de dieren
Nog konden spreken
Yep..inderdaad...Twas een fijne tijd daar aan het Schulens meer met die Leffe...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment