Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dat is weer een hele mooie, Pascale !
De compo, de dreigende lucht, het gebouw...
Zou wel iets willen zeggen over de perspectiefcorrectie die je doorgevoerd hebt.
Je hebt de verticalen heel mooi recht gezet, maar vanuit dit perspectief komt dit heel onnatuurlijk over.
Ons menselijk brein vindt de perspectiefvervorming zo normaal, dat "geen" vervorming er niet natuurlijk uit ziet. Ik weet niet of je het ook ziet, maar het lijkt alsof de bovenzijde van het gebouw breder is dan onderaan, waardoor het net is alsof het gebouw "open" valt. Uiteraard is dit gezichtsbedrog, net omwille van ons brein dat perspectiefvervorming normaal vindt.
Ik zou er nog een klein beetje perspectiefvervorming in laten.
Dat is weer een hele mooie, Pascale !
De compo, de dreigende lucht, het gebouw...
Zou wel iets willen zeggen over de perspectiefcorrectie die je doorgevoerd hebt.
Je hebt de verticalen heel mooi recht gezet, maar vanuit dit perspectief komt dit heel onnatuurlijk over.
Ons menselijk brein vindt de perspectiefvervorming zo normaal, dat "geen" vervorming er niet natuurlijk uit ziet. Ik weet niet of je het ook ziet, maar het lijkt alsof de bovenzijde van het gebouw breder is dan onderaan, waardoor het net is alsof het gebouw "open" valt. Uiteraard is dit gezichtsbedrog, net omwille van ons brein dat perspectiefvervorming normaal vindt.
Ik zou er nog een klein beetje perspectiefvervorming in laten.
Danny...ik heb geen perspectiefcorrectie doorgevoerd...zal door mijn camerastandpunt zijn....moest die nog wat meer naar boven richten of is het nu naar beneden, denk ik.
Maar je hebt wel gelijk....heb het wat gecorrigeerd....hopelijk beter?....Of is het niet genoeg?
Knap Pascale..
Vind niet dat je met zulke beelden snel naar de perspectief moet gaan kijken..Het beeld op zich spreekt al genoeg..En dan bedoel ik niet wat Danny aanhaalt hier waar ik me volledig in kan vinden maar je zou ook het originele uit de cam zo kunnen laten en gepost hebben..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment