Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Jah, ik zal hier wel weer de spelbreker zijn zeker, na al die positieve comments ?
De lucht is heel mooi, speciale wolkjes
Het middenplan (de bomen achteraan) vind ik te fel opgelicht, en onnatuurlijk overkomen.
Bij zulks een zonsondergang kan je alleen maar schaduwen zien aan de voorkant van de bomen, en zouden dus veel donkerder moeten zijn (met net nog wat detail zichtbaar).
De voorgrond kan wel nog net zoals hier, omdat die het licht van boven wat vangt... Alhoewel ik die ook al op het randje van te helder vind.
Dit zou veel meer de sfeer van een sunset weergeven.
Eerlijk? Ik vind het niet eens zo'n goede foto.
Met een blending de voorgrond nog wat proberen te redden, maar mij ziet het vooral onrealistisch uit. Dat was het eerste wat ik ervan dacht.
Ik zou liever de niet-opgelichtte voorgrond zien, waarbij de aandacht ten volle naar de mooie lucht gaat, met mooie silhouetten van de bomen.
Nu probeer je zowel de lucht en de voorgrond onder de aandacht te brengen, terwijl de voorgrond er niet toe doet, tenzij een mooie compositie en vlakverdeling.
Da's mijn gedacht, he? Niemand hoeft daar 't akkoord mee te zijn.
Comment