Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De originele is nog steeds de beter..Als je rechts gewoon het grootste deel van die lichte vlek had gecropped en dan de die bladeren wat clonen dan had deze hoek gevuld geweest en was je beeld compleet geweest.
De update vind ik te gewoon..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Ik heb even iets geprobeerd met je foto heel snel..en ook wat punch gegeven..Ik vind deze foto zeker de moeite waard om te bewerken door zijn mooie sfeer en compo..
Als ik hem moet weghalen roep je maar..Hij komt misschien wat hard over maar ik heb daar expres in overdreven zodat je kan zien dat hij echt wel wat scherper en gedetailleerder kan..
Een flinke verbetering, Pascal. Bij het originele stoorde mij ook die rechterbovenhoek, maar zelf kon ik er geen betere crop uithalen. De crop van TS is al een stuk beter, maar deze laatste overtreft de vorige. Snel aan TS uitleggen hoe je tewerk bent gegaan!
Je hoeft hem zeker niet weg te halen Pascal, ik apprecieer je poging om er iets mee te doen en zie de bedoeling ervan wel. Die fellere kleuren en contrasten trekken de aandacht meer en ze maken het beeld op een bepaalde manier aantrekkelijker, aan de andere kant maakt het de foto misschien iets minder mysterieus?
Ik tracht mijn foto's meestal natuurgetrouw weer te geven en het "echte" beeld bevatte zeker in dit geval niet zoveel contrast, saturatie en scherpte, dat heb je niet bij zoveel mist. Blijft een kwestie van hoeveel je al dan niet wil veranderen door een bewerking, dat is erg persoonlijk...
Ik volg je volledig, en vind jouw originele dan ook de beste !
Ik hou ook van naturel, dat nogal altijd de sfeer het best weergeeft.
Alleen als fotograaf weet je zelf hoe het beeld ontstond, en wat de werkelijkheid was.
Als toeschouwer kan het soms allemaal niet fel en contrastrijk genoeg zijn, maar die was er dan ook niet bij...
Je hoeft hem zeker niet weg te halen Pascal, ik apprecieer je poging om er iets mee te doen en zie de bedoeling ervan wel. Die fellere kleuren en contrasten trekken de aandacht meer en ze maken het beeld op een bepaalde manier aantrekkelijker, aan de andere kant maakt het de foto misschien iets minder mysterieus?
Ik tracht mijn foto's meestal natuurgetrouw weer te geven en het "echte" beeld bevatte zeker in dit geval niet zoveel contrast, saturatie en scherpte, dat heb je niet bij zoveel mist. Blijft een kwestie van hoeveel je al dan niet wil veranderen door een bewerking, dat is erg persoonlijk...
Ik volg je volledig, en vind jouw originele dan ook de beste !
Ik hou ook van naturel, dat nogal altijd de sfeer het best weergeeft.
Alleen als fotograaf weet je zelf hoe het beeld ontstond, en wat de werkelijkheid was.
Als toeschouwer kan het soms allemaal niet fel en contrastrijk genoeg zijn, maar die was er dan ook niet bij...
Knappe plaat, met bakken vol sfeer !
Bedankt voor je reactie. Ben opgelucht dat je weet wat ik bedoel
Comment