Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
prachtige foto weer Kurt ,
wel had ik die strobal liever iets meer naar links zien liggen ,denk dat het beeld wat rustiger zou ogen ,
die cirkel is dat een grote flare aftekening ??
lens en zon hebben hier leuk samen gewerkt.
grt,bouk.
Het is inderdaad een samenwerking van lens (flare) en zon en dus geen bewerking.
Ik vond het effect wel speciaal en het benadrukt het warmtegevoel een beetje vind ik.
't Is eens iets anders
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
het is zeker een speciale foto. maar toch is het eerlijk gezegd niet helemaal mijn ding. die flare is mijn inziens wel erg aanwezig. is dit bewust gedaan?
die flare is mijn inziens wel erg aanwezig. is dit bewust gedaan?
Het is bewust gedaan.
Als je met een groothoeklens als de mijne (canon 10-22) in de zon fotografeert heb je bijna altijd flare.
Eigenlijk was het licht nog niet ideaal en nog te hard om de foto's te schieten die ik van plan was te schieten. Daarom heb ik eens geprobeerd om de flare zo symmetrisch mogelijk te houden. Het is dan altijd afwachten hoe het resultaat er uit ziet op een scherm en ik vond dit uiteindelijk wel meevallen.
Ik vind het zelf ook wel een specialleke en het is daarom ook leuk om te zien dat de meningen uiteenlopen.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment