Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One gloomy morning in Cornwall+crop

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: One gloomy morning in Cornwall+crop

Aha! Dank je, Pascal. Was ook mijn idee, al vond ik in dit geval die crop wel een geslaagde ingreep. Maar meestal crop ik mijn foto's niet, omdat ik het beeld dat ik gezien heb (en met de 7D heb ik een 100% weergave), zo wil weergeven.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Aha! Dank je, Pascal. Was ook mijn idee, al vond ik in dit geval die crop wel een geslaagde ingreep. Maar meestal crop ik mijn foto's niet, omdat ik het beeld dat ik gezien heb (en met de 7D heb ik een 100% weergave), zo wil weergeven.
      Ik doe ook bijna nooit een crop...Alleen als ik mijn waterpas oog niet bij heb...
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Als ik zeg dat ik hem zo zou laten dan bedoel ik meestal het origineel..
        aha..bedankt.
        zou ook beter zijn als ze er beide nog stonden ipv 1 achter een linkje?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          aha..bedankt.
          grt,bouk.
          Yep...
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            aha..bedankt.
            grt,bouk.
            Meteen uitgevoerd!
            Dank jullie, heren!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

het origineel vind ik duidelijk beter.

Comment

Ik ga ook voor het wijdsere gevoel van het origineel. Een heel knap beeld
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

De crop is AF voor mij
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

Comment

Ik ben het eerder eens met Pascal, voor mij ook het origineel zeker weten.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Je ziet hoe de meningen kunnen verschillen. Voor die ene keer dat ik eens luister naar een suggestie! Maar da's goed, door verschillende meningen tegen elkaar uit te spelen, halen we soms betere resultaten, en vergroot het mijn (en hopelijk ook jullie) fotografisch inzicht.
                      Voor mij is persoonlijk het beeld zoals ik die zie in de 100% zoeker van de 7D, dus ik sta nogal weigerachtig tegenover croppen, hoewel een crop vaak een bepaald beeld kan versterken. Ik zal doorgaans ook niet zoveel fotomanipulatie toepassen, maar enkel waar nodig, om het beeld dat ik zag en/of wil meegeven te versterken. Ik had een schitterende leermeester voor deze foto!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Je ziet hoe de meningen kunnen verschillen. Voor die ene keer dat ik eens luister naar een suggestie! Maar da's goed, door verschillende meningen tegen elkaar uit te spelen, halen we soms betere resultaten, en vergroot het mijn (en hopelijk ook jullie) fotografisch inzicht.
                        Voor mij is persoonlijk het beeld zoals ik die zie in de 100% zoeker van de 7D, dus ik sta nogal weigerachtig tegenover croppen, hoewel een crop vaak een bepaald beeld kan versterken. Ik zal doorgaans ook niet zoveel fotomanipulatie toepassen, maar enkel waar nodig, om het beeld dat ik zag en/of wil meegeven te versterken. Ik had een schitterende leermeester voor deze foto!
                        Ik crop ook niet graag aan foto's. De foto wordt voor mij gemaakt bij het afdrukken.

De suggestie van een crop zie ik dan eerder als een alternatieve (soms betere ?) compositie, die even goed ter plekke had kunnen gerealiseerd worden.

De compo van deze crop vind ik veel aangenamer kijken. Het is dan wel volgens die vervloekte regeltjes (lijnen uit de hoek, 2/3 etc...), maar het ziet er toch veel verzorgder uit imho.
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

Comment

Working...
                        X