Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frisgroen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frisgroen

Da's helemaal niet nodig, Pascal !
    Je hebt een hint gegeven, en heb een update geplaatst.
    Het klopt dat het plaatje er nu afgelikter uit ziet, maar ik ga dit nooit spontaan doen.
    Die weg is er, en was niet uit beeld te krijgen door het opnamestandpunt te wijzigen.
    Voor mij is de update dus iets irreëel, waarbij de werkelijheid onrecht aangedaan wordt.

Vandaar mijn reactie dat ik niet graag de werkelijkheid manipuleer.

Het is mijn handelsmerk om steeds de werkelijkheid weer te geven, zonder enige manipulatie.

Het maakt mij ook sterk dat als mensen reageren als "Wow, mooie foto ! Die is wel zwaar bewerkt met Photoshop zeker ?" ik zonder blozen het originele bestand durf te tonen. Ik ben er zelfs trots op...

Ik blijf eerlijk met mezelf, en voel me daar goed bij.

Misschien komt er wel een tijd dat ik daar van af stap... maar voor het ogenblik heb ik daar geen behoefte aan.

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
    Ik zeg al niks meer.....
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Re: Frisgroen

Hey Dominiek,
      zie ook mijn reactie hierboven.
      Het is inderdaad perfect nu, maar ik weet welke moeite ik gedaan heb om die weg ter plekke buiten beeld te krijgen met de compo die ik voor ogen had. Je had me moeten bezig zien , maar niet weg te krijgen.
      Daarom weet ik ook dat elke foto vanop die plek waarop geen weg te zien is, een gemanipuleerde is. Tenzij het koren veel hoger staat, waardoor de weg ook verborgen is...

Ik besteed enorm veel tijd bij het maken van de opname, waarbij ik exact weet hoe mijn foto er moet uitzien.
      Als ik niet tevreden ben, vertrek zonder een foto te maken, ipv er thuis aan "te prutsen" en er dan het ideale beeld van te maken.

Het is een bewuste keuze...

Uiteraard respecteer ik ieders eigen keuze, en hoeft niet iedereen akkoord met de mijne te zijn

Oorspronkelijk geplaatst door DominiekC Bekijk bericht
      Hmm, ik begrijp je Danny, ik hou ook meer van "naturel", maar je kunt hier moeilijk ontkennen dat de "plastische ingreep" toch voor wat "lifting" zorgt en de plaat dus op een nog hoger niveau tilt (... zou Jef H***berghs zeggen)
      Als je de "naturel" niet zou gezien hebben, zou de update, na de overigens knap uitgevoerde clonestamping, gewoon een "superplaat" geweest zijn zoals je d'er hier al vele hebt laten zien. Deze ingreep is naar mijn gevoel geen "aanslag" op de werkelijkheid. Die weg had evengoed 100 meter meer naar rechts kunnen liggen hé
      Kortom : wees blij met de update van deze zeer knappe plaat
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Working...
      X