Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsondergang in Nederland + Update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zonsondergang in Nederland + Update

De update is een toppertje
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Absoluut de eerste voor mij...Het gaat trouwens over de tulpen die nu een beetje de show stelen..
      Mee eens, de update 'vermoord' de tulpen.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Alsof al die tulpjes op de toppen van hun tenen staan om dat hemel spektakel met eigen
        ogen te aanschouwen. Heel knap vind ik dit. Heel mooi ook.

Comment

Het idee van de foto vind ik erg goed, alleen vind ik de uitvoering die je hier laat zien ook wat te onnatuurlijk.

In je update lijkt het alsof je alle lichte delen van de bloemen donkerder hebt gemaakt, de wat donkerdere delen lijken nog bijna even licht. Het mooie van de eerste foto vind ik dat de bloembladeren wat doorschijnen, waardoor ze extra licht worden. Om dit te blijven houden zou ik mbv. een curve juist alleen de donkere delen nog wat donkerder maken, zodat de lichte doorschijnende delen meer blijven zoals je oorspronkelijke foto. Daardoor ziet het er gelijk een heel stuk natuurlijker uit.
          WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

Comment

Prachtige diepte en dynamiek.
            Jammer alleen dat de lucht zo rommelig is met die strepen en dergelijke.
            Dat stoort.
            Al mijn foto's zijn gemaakt van gerecyclede pixels.

Comment

Bedankt iedereen voor de gemengde reacties !
              Leuk om te lezen dat er toch zoveel verschillende smaken zijn en toch iedereen zijn eigen kijk op een bepaalde foto heeft en die dan ook zijn of haar eigen manier wil zien

Het was uiteraard mijn bedoeling in dit plaatje om een surrealistische kijk te geven op de tulpen in combinatie met de zonsondergang.
              Trouwens een prachtige zonsondergang in onze eigen lage landen dicht bij huis en om te benadrukken dat dit dicht bij huis was de prachtige kenmerkende tulpen, maar dan wel onnatuurlijk lichter in beeld gebracht en reikend naar die prachtige lucht (daarom dit lage standpunt gekozen zodat er niks anders in beeld kwam) en als het ware vechtend voor dat laatste zonnestraaltje toch mee te pikken , klinkt misschien belachelijk maar daarom ook dat ik net dit stukje van het tulpenveld had gekozen met zoveel verschillende hoogtes van de tulpen.

De enigen die dezelfde kijk op dit plaatje hadden als ik waren, aan het commentaar te lezen, "Doudeke" en "Bouk" en misschien nog anderen die de plaat gewoon mooi vonden.

In ieder geval iedereen nogmaals bedankt voor het kijken en de reacties

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Working...
              X