Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loch Ainort (II)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Loch Ainort (II)

Bedankt voor de reacties en suggesties, iedereen !
    Heb hem eens vierkant gecropt voor mezelf, en het heeft ook wel iets...

Ik zweer echter bij 3:2 verhoudingen, en het "maken" van de foto/compo bij het indrukken van de ontspanknop...

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    mooie lucht
    maar in gans je reeks vind ik dat je teveel een onderwerpen in de voorgrond zet dat teveel de aandacht krijgt
    Ja, dat klopt, ik leg graag een aandachtspunt op de voorgrond om diepte te creëren en je verder door de foto te laten leiden.
    De kunst is echter het juiste evenwicht te vinden tussen de voorgrond en de rest van de foto, en dat is niet altijd evident...

Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
    wat is de volgende locatie en wanneer
    Ben begonnen aan de voorbereiding van "Landscapes of Tuscany" eind april - begin mei.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

Comment

Als geen ander heb je in deze Schotland reeks niet enkel beeld en kleur weten vast te leggen, maar ook sfeer.
      Ik vermoed dat je regelmatig HDR-technieken gebruikt voor je opnames, maar je doet dat zo mooi gedoseerd dat dit de sfeer nog extra ten goede komt.
      Ik heb echt genoten van deze reeks !
      Master the craft, and the art will follow.
      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Ik kijk altijd vol verbazing naar je foto's.... :0

Toch blijf ik me afvragen hoe je het technisch doet, van helemaal vooraan tot de verste bergtoppen scherp. Wanneer ik dit probeer, welliswaar met een tamron 17-50 2.8 lukt dit nooit. Wanneer ik boven de pakweg f14 ga ziet het er niet meer uit. Je pdf van hoe je foto's kan combineren om het juiste licht te krijgen staat alvast als pdf op mijn bureaublad .

Kan je/wil je iets meer over zeggen over hoe je het zo scherp krijgt? (stack?)
        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

Comment

Thanks Dominiek en mutse

Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
          Ik kijk altijd vol verbazing naar je foto's.... :0

Toch blijf ik me afvragen hoe je het technisch doet, van helemaal vooraan tot de verste bergtoppen scherp. Wanneer ik dit probeer, welliswaar met een tamron 17-50 2.8 lukt dit nooit. Wanneer ik boven de pakweg f14 ga ziet het er niet meer uit. Je pdf van hoe je foto's kan combineren om het juiste licht te krijgen staat alvast als pdf op mijn bureaublad .

Kan je/wil je iets meer over zeggen over hoe je het zo scherp krijgt? (stack?)
          Neen, ik gebruik enkel layer blending voor de belichting, niet voor de scherpte.

De grootste DOF krijg je bij kleinste brandpuntsafstand (breedhoek) en klein diafragma.
          Op een full-frame gebruik ik bijna steeds de 17-40 als objectief, meestal ingesteld op 17mm, soms tot 20-24mm.
          Diafragma 16-20. f22 probeer ik toch te vermijden, omdat dit de kleinste opening is, en soms toch wat vrees voor diffractie, ook al heb ik dit nog nooit gezien op f22.

Als je met een cropcam werkt (bvb 1.6) dan is jouw 17mm al een 27mm, waar je toch al beduidend minder scherptediepte hebt.
          Afhankelijk van de lenskwaliteit kan ook de scherpte verminderen in de buurt van het kleinste diafragma (grootste getal).

Om tot helemaal achteraan scherp te krijgen, mag je ook niet helemaal vooraan scherpstellen.
          Als je weet dat de scherptediepte loopt van 1/3 van de scherpstelafstand vóór jouw scherpstelpunt tot 2/3 er voorbij, dan is het de bedoeling dat je dan iets meer naar achter scherpstelt. Daar bestaan tabellen en calculators voor...
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Een goeie afsluiter voor een uitmuntende reeks die heel inspirerend gewerkt heeft voor mij.
            Dankzij de gps-gegevens in je EXIF heb ik er weer enkele locaties bij op mijn lijstje voor juni
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Danny ik heb genoten tot en met ,zelfs nu terwijl ik dit schrijf luister ik naar de mooie muziek dat je erbij hebt geplaatst met toch een beetje weemoed gevoel ,een dik verdiende chapeau van mijn kant ,je staat onder mijn favorieten
              deze foto is er ook weer zo eentje ,alleen vind ik deze iets te blauw ,

Comment

Thx voor het genieten Danny,
                mvg,
                Kinglouie
                de gustibus et coloribus non est disputandum
                Greetz, Artur Bex

Comment

... en Hij zag dat het goed was ...

Bedankt Man

Comment

Ik heb erg genoten van deze reeks, van begin tot einde
                    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

ik heb echt genoten van de hele reeks die was super
                      kijk al uit naar je volgende uit Landscapes of Tuscany
                      maar we zullen nog even geduld moeten hebben denk ik
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

heel erg genoten,kijk al uit naar je volgende
                        CHAPEAU
                        eos 600 d
                        lens 18-135 canon 10-22canon

Comment

Bedankt voor de reacties iedereen
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                            Niet alleen de sterke beeldopbouw met een enorme diepte is top; ook de complementaire kleursettings benadrukken veel.
                            neen, de Schotland-reeks was nooit langdradig...telkens keek ik er vol spanning naar uit...
                            Na Marokko- en Schotland-reeks, popelen we naar wat volgen gaat...

Roland
                            Helemaal mee eens.
                            Ik heb nooit veel commentaar gegeven omdat het allemaal al zovaak gezegd is, maar Ik heb je reeksen met bewondering bekeken.

Comment

Eigenlijk heeft deze reeks dit forumonderdeel vor zeer lang gedomineerd en mijns inziens relatief véél te weinig plaats in de HoF gekregen... Dit is topklasse imo en niet als dusdanig behandeld
                              Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                              Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Dat was weer heerlijk meegenieten van een prachtige fotoreis. De afsluiter is één van de toppers.
                                Geniet van foto's maken

Comment

Working...
                                X