Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Denk dat dit plaatje zeker ook in Macro en Close-up gewaardeerd zal worden...
Ik heb de foto niet bewerkt, op de tweede foto heb ik hem verscherpt of is dit nu over done?.
Deze foto is niet gemaakt met een macro lens, maar ingezoomd. Hoort die dan wel thuis in die catergorie?
Last edited by Dianawoman; 13 februari 2011, 10:33.
Past zeker in die categorie.
Het is een close-up van een bloem, hoe die gemaakt wordt doet er niet toe.
Er zijn ook all-round zooms die lekker dichtbij komen...
Ik heb de foto niet bewerkt, misschien zou ik de foto wat scherper kunnen maken in photoshop.
Deze foto is niet gemaakt met een macro lens, maar ingezoomd. Hoort die dan wel thuis in die catergorie?
ik vind de zachte versie (niet verscherpt) mooier.
het macro gegeven is gestoeld op techniek, en bij deze tulpen primeert esthetiek (compositie en licht)
ik zou deze dus eerder bij stilleven gepost hebben dan bij macro.
want bij stilleven staan vooral esthetische plaatjes, bij macro vind je de technische plaatjes terug.
(wat saaie plaatjes zijn naar mijn mening, maar nu stamp ik daar ongetwijfeld tegen schenen )
Comment