Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hele mooie kleuren
De lensvervorming stoort mij niet zo erg.
Als je dat corrigeert verlies je een deel van de mooie foto vrees ik en dat zou jammer zijn.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Vanwaar die zware vervorming ?
Hoog standpunt, en camera te veel naar beneden gericht om de voorgrond er bij te krijgen ?
op 10mm getrokken om zowel een stuk voorgrond mee te nemen als de volledige wolkensliert. Stond recht als ik de foto nam, denk niet dat vervorming te vermijden was of vergis ik me?
op 10mm getrokken om zowel een stuk voorgrond mee te nemen als de volledige wolkensliert. Stond recht als ik de foto nam, denk niet dat vervorming te vermijden was of vergis ik me?
Ik denk ook niet dat het te vermijden was, toch niet als je dezelfde compositie wilde behouden. Ik schiet heel veel op 10mm en het is één van de weinige nadelen van zo'n groothoek vind ik, maar er valt zeker mee te leven
Met lenscorrectie kan je achteraf soms wel het één en ander rechttrekken maar dat lukt niet altijd even goed. Enkel als je je toestel recht voor je richt (waterpas) heb je geen of nauwelijks vervorming.
edit: geen of nauwelijks vervorming als het onderwerp recht voor je staat (waterpas), dus niet hoger of lager.
inderdaad jammer van de vervorming
maar voor de rest een mooi kleurrijk plaatje
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment