Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buachaille falls ( glencoe )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buachaille falls ( glencoe )

    Dit is zeker de meest gefotografeerde waterval van de rivier Coupall in de Glencoe vallei.
    Bij deze foto heb ik geprobeerd om naast veel diepte ook nog een klein beetje 3D effect in de foto te brengen door stukken in de foto te selecteren en deze te verscherpen of verzachten. Ik hoor graag van jullie of je een beetje van het 3D effect kunt waarnemen op je scherm.
















    Canon 5DmkII + Efs 10-22(@16mm) + Circ pol
    Iso 160 , f20 , 2sec
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Buachaille falls ( glencoe )

    Er zit alleszins veel diepte in de foto en dat was de bedoeling dus meer dan geslaagd.
    Een heel mooi beeld opnieuw maar ik vraag me hier wel af hoe hij eruit zou zien zonder de bewerking.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

    Comment


    • #3
      Re: Buachaille falls ( glencoe )

      Mooi . Maar misschien als je hem ons wat groter laat zien dat het effect beter uitkomt .

      Comment


      • #4
        Re: Buachaille falls ( glencoe )

        het effect is vooral goed merkbaar rond de waterval zelf. De eerste keer dat ik van deze bewerking hoor, merci voor de uitleg.
        Heel sterk beeld met knappe compositie
        Groeten!

        500px / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Buachaille falls ( glencoe )

          Er zit zeker 3D in, maar ik vind het, hoewel een heel mooie compo, een beetje een vreemd algemeen gevoel geven....
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Buachaille falls ( glencoe )

            Ik vind het een schitterende plaat!

            3D wil ik niet direct zeggen maar diepte zit er zeker lekker in!
            Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

            Comment


            • #7
              Re: Buachaille falls ( glencoe )

              Voor mij komt het alleszins met heel veel diepte en 3D-gevoel op 't scherm.
              Vermoedelijk wordt dit echt spectaculair als de 'grote' kan bekeken worden.
              Ik zou mijn scherm 24" hiervoor graag in protretstand kantelen

              Dit genre spreekt met erg aan omwille van heel veel perspectief en kleursettings en vooral de 'andere dimensie'...
              Velen zullen het mogelijk 'te' vinden; ikzelf kan er best mee leven want ik ben erg grote fan van dit werk
              Ik wou dat ik het ook kon realiseren...

              Zijn dit shots van de voorbije herfst of nog recenter?
              Peter, alleszins weer goed bezig !

              Dit werk is voor mij een terechte nominatie waardig...



              Roland
              Last edited by Roland Cuypers; 12 januari 2011, 15:39.

              Comment


              • #8
                Re: Buachaille falls ( glencoe )

                Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
                Er zit zeker 3D in, maar ik vind het, hoewel een heel mooie compo, een beetje een vreemd algemeen gevoel geven....
                Dit heb ik ook een beetje
                Ben tegelijk ook nieuwsgierig hoe de foto zou wezen zonder
                deze speciale bewerking.

                gr.ron.
                http://exhi-fotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Buachaille falls ( glencoe )

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roland Cuypers Bekijk bericht
                  Voor mij komt het alleszins met heel veel diepte en 3D-gevoel op 't scherm.
                  Vermoedelijk wordt dit echt spectaculair als de 'grote' kan bekeken worden.
                  Ik zou mijn scherm 24" hiervoor graag in protretstand kantelen

                  Dit genre spreekt met erg aan omwille van heel veel perspectief en kleursettings en vooral de 'andere dimensie'...
                  Velen zullen het mogelijk 'te' vinden; ikzelf kan er best mee leven want ik ben erg grote fan van dit werk
                  Ik wou dat ik het ook kon realiseren...

                  Zijn dit shots van de voorbije herfst of nog recenter?
                  Peter, alleszins weer goed bezig !

                  Dit werk is voor mij een terechte nominatie waardig...



                  Roland
                  Bedankt allen voor jullie mening

                  Roland deze foto's zijn van mei 2010.....dus alweer een tijdje geleden. Het grootste deel van de bewerking is gedaan op het full size bestand....maar de plaatselijke verscherping op dat bestand is zo zwaar dat je werkelijk de aparte pixels begint de onderscheiden....wanneer je echter de foto verkleind tot websize zie je niet meer de overdadige bewerking maar blijft een beetje 3D effect zichtbaar. Ik zal eens proberen of het ook met grotere foto's goed kan lukken zonder dat je die overdreven verscherping kunt zien.

                  Op het net kan je ook andere manieren vinden om tot een meer uitgesproken 3D effect te komen maar dat moet je de foto's in stereo(met een klein beetje verplaatsing van de camera) opnemen en één foto omzetten waar blauw overheerst en één foto waar rood meer overheersend is. Dat soort foto's kan je ook enkel en alleen goed bekijken met een speciaal 3D brilletje. Mijn intentie was enkel om in een normale opname een klein beetje extra 3D gevoel te brengen en zichtbaar zonder zo'n speciale bril. Ik probeer maar wat hé en we zien wel waar we uitkomen....aan de reacties kan ik toetsen in hoeverre ik wel of niet geslaagd ben in mijn opzet.
                  Last edited by RUPSELKOPKE; 12 januari 2011, 17:58.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Buachaille falls ( glencoe )

                    Ik respecteer zeker de creativiteit om tot dit resultaat te komen maar tegelijkertijd heb ik hier niet echt een "foto-gevoel" bij.
                    (Nog) niet echt mijn ding.
                    www.photo-rudi.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Buachaille falls ( glencoe )

                      Prachtig dieptezicht, prachtige waterval, prachtige bewerking. Kan dit gerust smaken.
                      Grtjs

                      Comment


                      • #12
                        Re: Buachaille falls ( glencoe )

                        Ik moet ook es naar Schotland. Prachtig landschap weer .
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Buachaille falls ( glencoe )

                          Er zit zeker 3D in, maar ik vind het, hoewel een heel mooie compo, een beetje een vreemd algemeen gevoel geven....
                          Ook hier.

                          groeten,
                          Helen
                          vriendelijke groeten, Helen
                          Updated WWW.HELENICA.NL
                          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                          Comment


                          • #14
                            Re: Buachaille falls ( glencoe )

                            Heel mooi, ook al ben ik niet voor extra effecten door bewerking - ziet er wat als een HDR-effect uit, wat voor mij iets anders is dan een HDR-bewerking die de foto weergeeft zoals hij genomen werd, maar dan enkel gebruikt wordt om het dyn bereik op natuurlijke wijze uit te breiden.
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Buachaille falls ( glencoe )

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Heel mooi, ook al ben ik niet voor extra effecten door bewerking - ziet er wat als een HDR-effect uit, wat voor mij iets anders is dan een HDR-bewerking die de foto weergeeft zoals hij genomen werd, maar dan enkel gebruikt wordt om het dyn bereik op natuurlijke wijze uit te breiden.
                              Ook al lijkt het misschien hdr ...hier heb ik slechts één bestand gebruikt waarin ik enkel een levels en contrast aanpassing op gedaan heb. Voor het kleine beetje extra 3D effect wat ik beoogde heb ik sommige delen in de foto sterker verscherpt en andere delen verzacht.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment

                              Working...
                              X