Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Bedoel je het portret-formaat, bouk, of de 4x5 verhouding?
het portret- formaat.
kan er bij een landschapje maar niet aan wennen.
er zitten er hier op BD nog een paar met die gewoonte, ook daar vind ik het niet mooi.
bij deze opname reageer ik, (bij die andere vaak niet), omdat ik de kleuren en het licht zo mooi vind en dat een reactie zeker waard vond.
grt,bouk.
het portret- formaat.
kan er bij een landschapje maar niet aan wennen.
er zitten er hier op BD nog een paar met die gewoonte, ook daar vind ik het niet mooi.
bij deze opname reageer ik, (bij die andere vaak niet), omdat ik de kleuren en het licht zo mooi vind en dat een reactie zeker waard vond.
grt,bouk.
Bedankt voor de verduidelijking.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook heb moeten aan wennen, vroeger deed ik het bijna nooit maar nu af en toe wel eens. Soms krijg je er meer diepte door in de foto vind ik. Ik geef wel eerder de voorkeur aan een 4x5 uitsnede voor portretstand dan aan het originele 2x3 formaat want dat vind ik dikwijls te lang om verticaal te staan.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment