Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Frozen Loch Leathan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Frozen Loch Leathan

De foto heeft een sterk voorgrondelement ..de belichting(de zon kan je niet temmen) en kleuren zitten ook goed Het enige wat deze foto voor mij pers. niet perfect maakt; je hebt heel veel horizontale lijnen in een groot stuk van dit landschap mee in beeld genomen . Die lijnen beperken(weliswaar in ons onderbewuste) de diepte in dit beeld. Moesten er nu een paar breuklijnen in het ijs vanaf de voorgrond in de richting van de verre achtergrond gelopen hebben dan had je pas echt een zuigend effect gekregen. Ik kan me wel voorstellen dat ter plekke die ideale omstandigheden nergens te vinden waren.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Bedankt voor de reacties en jullie eerlijke meningen

Ik heb daar een hele tijd lopen zoeken naar de geschikte compo... Niet evident : vooral dat er vrij steile oevers waren, en ik niet overal bij kon.

Waarom is het deze geworden ? Ik van de stenen voor extra diepte zorgen, en vooral de eentonigheid verbreken.
      Bovendien vond ik de vrij dikke ijsrand in zijn gebogen vorm, en de breuklijnen, voor de nodige spanning zorgen.
      Lager standpunt heb ik ook geprobeerd, maar dan verkleint het zicht op de ijsvlakte, en krijg je meer lucht.

Ik volg de opmerking van RUPSELKOPKE over de horizontale lijnen, die het dieptezicht dan weer wat blokkeren.

Dit is overigens een heel zware blend van 5 opnames, vooral door die felle weerspiegeling van de zon in het ijs, waar ik zeker nog detail in wou. Heb daar toch 90min mee bezig geweest
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Bedankt voor de reacties en jullie eerlijke meningen

Ik heb daar een hele tijd lopen zoeken naar de geschikte compo... Niet evident : vooral dat er vrij steile oevers waren, en ik niet overal bij kon.

Waarom is het deze geworden ? Ik van de stenen voor extra diepte zorgen, en vooral de eentonigheid verbreken.
        Bovendien vond ik de vrij dikke ijsrand in zijn gebogen vorm, en de breuklijnen, voor de nodige spanning zorgen.
        Lager standpunt heb ik ook geprobeerd, maar dan verkleint het zicht op de ijsvlakte, en krijg je meer lucht.

Ik volg de opmerking van RUPSELKOPKE over de horizontale lijnen, die het dieptezicht dan weer wat blokkeren.

Dit is overigens een heel zware blend van 5 opnames, vooral door die felle weerspiegeling van de zon in het ijs, waar ik zeker nog detail in wou. Heb daar toch 90min mee bezig geweest
        Dan kan ik enkel maar je werk bewonderen. Had je niet gezegd dat het een blend was dan zou ik het nooit geweten hebben (behalve dan door het dynamisch bereik van de foto )
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

Comment

Thx !
          Dat maakt HDR net zo boeiend en uitdagend voor mij. Het moet natuurlijk blijven, en je mag het niet kunnen zien.
          De ene scene is wel iets makkelijker om te blenden dan de andere...

Voor alle duidelijkheid, het witte ijs vooraan, en het donkerder ijs iets verder is geen "blendfout", wat er wel kan op lijken.
          Het ijs vooraan, daar zit geen water onder, en is volledig wit. Iets verder was het ijs transparant, en zat er water onder. Het spiegelde dan ook de lucht vanaf dat stuk...
          Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
          Dan kan ik enkel maar je werk bewonderen. Had je niet gezegd dat het een blend was dan zou ik het nooit geweten hebben (behalve dan door het dynamisch bereik van de foto )
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

Comment

Heel geslaagd!
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

weer een knappe! en mooi met dat ijs vooraan
              groetjes
              hilde

Comment

Thanks Hans en Hilde
                www.damafoto.be
                Facebook Damafoto

Comment

Working...