As usual, geen bewerking, enkel een blend van 2 belichtingen, lange sluitertijd (8sec) en pola.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sligachan
Collapse
X
-
-
Re: Sligachan
Zalig plaatje. RustgevendNikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Comment
-
Heel mooi Danny....de kleuren, de wolken maar zeker het maantje daar in de verte!!
Gr Pascale
Comment
-
Een knappe weergave van het weer in Schotland (denk ik, 'k ben er nog niet geweest ). Mooie diepte ook weer.
Comment
-
-
Heb vorig jaar rondgetourd met de moto in Schotland... foto's zoals jij die maakt doen me alleen maar verlangen om zo snel mogelijk terug te gaan.
Zeer mooi gedaan... Zal die blend van 2 foto's toch ook eens moeten uittesten...
Hoe uiteenlopend zijn de diafragma's in dit geval ?
Mvg, Quattra
ps : mag je een blend van 2 of meerdere foto's een HDR noemen ?
Comment
-
Weer een hele mooie Danny.Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk berichtHeel mooi Danny....de kleuren, de wolken maar zeker het maantje daar in de verte!!
Gr Pascale
groetjes
moniqgroetjes, moniq (BD1321BE)
A picture paints a thousand words
Comment
-
-
Alles is aanwezig, mist, wolken, blauwe lucht, zelfs de maan, meer moet dat écht niet zijn ...
dan nog die kleurrijke voorgrond, heel schoon !!
grtjes, fabkeEen expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Comment
-
Voor het blenden verwijs ik met plezier naar dit topic.
Ik probeer steeds het diafragma gelijk te houden, zodat de scherptediepte steeds gelijk blijft.
Deze opname is bij f22 resp 8sec voor de voorgrond en 1sec voor de lucht.
HDR is een term die slaat op het dynamische bereik tussen schaduwen en hooglichten.
Van zodra je dichtgelopen schaduwen én uitgebrande hooglichten in 1 foto hebt, dien je naar middeltjes te grijpen om dat dynamisch bereik uit te breiden.
Dit kan "hardwarematig" met GND-filters tijdens de opname, dit kan "softwarematig" via bewerking in PS (door de resp. donkere en lichte delen tegen te houden of door te drukken), het blenden van verschillende belichtingen via layers en maskers in PS, of via HDR-plugins of HDR-toepassingen die het werk automatisch voor jou doen...
Ik zweer bij volledige controle mbv layerblending.
Dit noem ik dan de HDR-bewerking, en bewerking waarbij je achteraf een natuurlijk beeld krijgt, zoals de fotograaf het tijdens de opname zag, maar beperkt is door de huidige technologie om dit in één beeld te vatten.
HDR-effect noem ik dan de overdreven bewerking die dan eerder als special effect moet dienen, maar niet echt mijn ding is...
Oorspronkelijk geplaatst door Quattra Bekijk berichtHeb vorig jaar rondgetourd met de moto in Schotland... foto's zoals jij die maakt doen me alleen maar verlangen om zo snel mogelijk terug te gaan.
Zeer mooi gedaan... Zal die blend van 2 foto's toch ook eens moeten uittesten...
Hoe uiteenlopend zijn de diafragma's in dit geval ?
Mvg, Quattra
ps : mag je een blend van 2 of meerdere foto's een HDR noemen ?
Comment
Comment