Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Inderdaad een prachtige foto!
Ik volg Bouk wat de blauwe sneeuw betreft.
He who criticizes sharply, may be called impertinent,
but he who criticizes constructively, may be called an inspiration. flickr @ doryblue / Tumblr / Nikon D3000
Mooie beeld. Mischien nog mooier als jij een stap naar voren gaat. Blaauw resten zou ik zeker niet uithalen - sneeuw in het schaduw ziet er nu eenmaal blaauwig uit.
wellicht:
3 foto's gemaakt met verschillende belichtingen en daarna in Photoshop 'merge tot HDR Pro' ?? Of heb je het anders aangepakt..?
Deze is inderdaad uit drie foto's gemaakt 1 normaal en dan 1 die 2 stops onder en 1 die 2 stops bovenbelicht is. Ze zijn samengevoegd met Photomatix en daarna nog wat aangepast naar mijn smaak waar nodig.
Ik gebruik wel niet telkens dezelfde werkwijze. Als ik zie dat een manuele blend een beter resultaat geeft dan kies ik daarvoor zoals bij mijn vorige foto. Soms geeft photomatix een wat vlak resultaat qua kleuren (hoewel je veel kan aanpassen) en is een manuele blend natuurlijker (maar ook meer werk natuurlijk ).
Ook de belichting hangt uiteraard af van situatie tot situatie.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Prachtige plaat van een idyllisch plekje, maar ik moet verschillende van mijn voorgangers volgens ivm het blauwe. Sneeuw is nooit blauw en die blinkende stroken op de weg zeker niet, dus.... weg met dat blauw. Eens proberen zou ik zeggen.
Groetjes
Geef mij maar zéker de update !! Wat denk je zelf ?
Vooral over die sneeuwrestjes was blauwe verf gekapt hé.
Groetjes
Het was mij niet echt opgevallen voor ik erop gewezen werd en blauwe verf vind ik een beetje overdreven maar de update is zeker niet slechter
Daarom dient dit forum hé om soms op dingen gewezen te worden die je zelf niet ziet
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
Comment