Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
compo goed, maar de bewerking kan mij niet bekoren.
grt,bouk.
bouk, ik ben nu een aantal keer terug komen kijken naar mijn foto en ik kan me wel vinden in je commentaar wat betreft de bewerking. Misschien heb ik me in mijn enthousiasme een beetje laten meeslepen en ben ik een beetje té ver gegaan qua bewerking. Het origineel is een HDR van 3 foto's waar nog een beetje kleur in gestopt is. En om eerlijk te zijn het was helemaal niet nodig om een HDR te maken van 3 belichtingen omdat alles bijna in één belichting past. De update is een lichte bewerking van de middelste belichting van het origineel. Ik ben wat zuiniger geweest met de kleursaturatie en het resultaat mag er ook wel zijn eigenlijk.
Ik vind mijn eerste ook nog wel goed hoor maar soms is het inderdaad beter om de "toeters en bellen" achterwege te laten en gewoon bij de basis te blijven.
vriendelijke groeten, Kurt Mijn foto's Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes
De tweede vind ik ook beter.
Maar wat ik wel zie zijn allemaal kleur randjes
bijvoorbeeld bij de rietstengels en de paal van het prikkeldraad.
als het gewone CA vervorming is kan je dit wel weg krijgen.
Ik hou ook wel van de eerste. Alsof de wind de ochtend iets heel ondeugends in zijn oren
heeft gefluisterd en die vreselijk moet blozen. (Wat gewoon wil zeggen dat ik er de sfeer
iets sterker op vind.)
Comment