Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Jouw compositie vind ik hier heel sterk, maar teveel HDR effect, waardoor het geheel wat plat en "modderig" overkomt.
groetjes,
Helen
Dit is geen HDR ter verduidelijking..deze foto komt van 1 ra met een lichtmeting op de lucht rechts en een 2 stops overbelichting om de voorgrond goed te krijgen..Ik gebruik nog mar zelden HDR de laatste tijd.
Dank je voor je mening Helen.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oh Pascal, verdorie! Heb je er gene vertikaal van die rechtse boom alleen, met dat paadje erbij? Lijkt me een geweldige mogelijkheid.
Maar deze is ook al mooi hoor. Speciaal luchtje.
Pascal,
ik denk dat er hier soms spraakverwarring is...
HDR is een term / techniek die een hoog dynamisch bereik in één opname mogelijk maakt.
Dit kan op verschillende manieren, zoals layer blending, software zoals Nik en Photomatix...
Als je zegt dat je 2 opnames hebt, met meting lucht en 1 met 2 stops overbelichting voor de voorgrond, en je beiden opnamen samenvoegt tot 1 opname, is dit ook HDR, aangezien je dit Hoog Dynamisch Bereik, niet 1 opname kan realiseren.
Ik ben dus overtuigd dat dit wel een HDR - opname is.
Het misverstand bestaat dat onder HDR vaak de overdreven effecten die het met Photomatix kan verkrijgen bedoeld wordt.
Correct me, if I am wrong...
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Dit is geen HDR ter verduidelijking..deze foto komt van 1 ra met een lichtmeting op de lucht rechts en een 2 stops overbelichting om de voorgrond goed te krijgen..Ik gebruik nog mar zelden HDR de laatste tijd.
Dank je voor je mening Helen.
zal deze ook nog eens bezoeken op een mooie morgen heb er zelf nooit aangedacht om van deze boom een foto te maken en ik weet hem zo goed staan
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Pascal,
ik denk dat er hier soms spraakverwarring is...
HDR is een term / techniek die een hoog dynamisch bereik in één opname mogelijk maakt.
Dit kan op verschillende manieren, zoals layer blending, software zoals Nik en Photomatix...
Als je zegt dat je 2 opnames hebt, met meting lucht en 1 met 2 stops overbelichting voor de voorgrond, en je beiden opnamen samenvoegt tot 1 opname, is dit ook HDR, aangezien je dit Hoog Dynamisch Bereik, niet 1 opname kan realiseren.
Ik ben dus overtuigd dat dit wel een HDR - opname is.
Correct me, if I am wrong...
Danny dit is geen HDR nogmaals.
Ik heb gezegd dat het 1 Raw file is met de volgende opname settings.
Je meet licht met centrum meeting op de lucht of toch het gedeelte dat niet het felste is..dus rond de lichtste parij.
Dan vergrendel je die setting en draai aan je wiel en zorgt ervoor dat je 2 stops overbelicht.
De rest heb ik gedaan in SC en Nik..
Ik wet trouwens goed wat HDR en Exposure blending inhoud. Heb er zelf ooit nog een draadje over gestart.
Dank je voor de reactie.
BTW..Ik had trouwens geen statief mee.
Exif
Camera Model: Canon (Canon EOS 5D)
Lens Focal Length: 17,00 mm (- mm)
Shutter Speed: 1/125 sec
F-Number: F8,0
ISO: 800
Compensation: EV 2/1
Bekijk even de waardes tussen F en sluitertijd en je zal zijn dat wat ik bedoel.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment