peru, santa ines op 4500, of iets meer, meter hoogte.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
good morning sunshine
Collapse
X
-
good morning sunshine
Labels: Geen
-
-
Re: good morning sunshine
Rechts een heel stuk afknippen en enkel de voorgevel laten staan. Dat donker gedeelte heeft geen meerwaarde voor de foto en beslaat toch 25% er van.
Boven ook nog eens 1/3 afknippen en je krijgt een veel interessanter beeld volgens mij waarbij je blik automatisch van de mensen naar de verte gaat.
-
Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk berichtRechts een heel stuk afknippen en enkel de voorgevel laten staan. Dat donker gedeelte heeft geen meerwaarde voor de foto en beslaat toch 25% er van.
Boven ook nog eens 1/3 afknippen en je krijgt een veel interessanter beeld volgens mij waarbij je blik automatisch van de mensen naar de verte gaat.
Comment
-
geen slecht advies maar heb wel moeite met zoveel croppen
nu heb je ook twee lantaarnpalen weggecropt die pit aan het beeld gaven.
het zwarte vlak is inderdaad maar zwart, bevat geen informatie.
maar naar vlakverdeling / verhoudingen toe mag het er zijn in de foto.
originele veel beter dan de gecropte versie dus.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk berichtik vind dat niet zo'n goed advies.
nu heb je ook twee lantaarnpalen weggecropt die pit aan het beeld gaven.
het zwarte vlak is inderdaad maar zwart, bevat geen informatie.
maar naar vlakverdeling / verhoudingen toe mag het er zijn in de foto.
originele veel beter dan de gecropte versie dus.
Comment
-
na een dag het met rust te hebben gelaten ga ik toch voor het origineel. ik zou het huis wat kunnen pimpen daar zit nog wel wat info maar de gecropte versie ziet er toch teveel uit als een uitsnede. daarnaast draagt het zwarte vlak ook bij aan het vroeg in de morgen gevoel en geeft diepte aan het beeld.ik ging voor de gecropte versie voor de aandacht naar de personen omdat ik het zo op dat moment niet had bekeken en het een interessante benadering vond. uiteindelijk was het de sfeer die de doorslag gaf om deze foto te nemen, de personen zijn daar slechts onderdeel van en behoeven geen extra aandacht.Last edited by armando113; 18 oktober 2010, 22:36.
Comment
-
Wat een sfeer geef je hier weer !!
Ik zweer bij 3:2 formaat, en zou rechts het zwart vlak wegcroppen tot voor de lamp. Denk dat het dan nog geen 3:2 is, eventueel links een stukje weg...
En zo heeft ieder zijn mening
Comment
Comment