Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Planet Salar
Collapse
X
-
-
Re: Planet Salar
heel mooi gedaan zo, die grootste zoutvlakke van de wereld in beeld gebracht.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
-
Zou echt niet weten hoe jij dat gedaan hebt....maar 't is echt wel knap hoor!!
Mooi!!
Gr Pascale
Comment
-
Zalige plaat
Comment
-
WAT is dit voor iets??
In ieder geval een prachtplaat, maar vraag mij af welke techniek hier achter schuilt.
Is dit een soort van bolvormige pano, of ik weet niet wat ik er moet van denken...
Ben benieuwd naar jouw toelichting
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtWAT is dit voor iets??
In ieder geval een prachtplaat, maar vraag mij af welke techniek hier achter schuilt.
Is dit een soort van bolvormige pano, of ik weet niet wat ik er moet van denken...
Ben benieuwd naar jouw toelichting
Comment
-
Er zijn wellicht verschillende manieren om tot dit resultaat te komen.
Ik vertrok van een pano bestaande uit 23 foto's (zal ook wel met minder gaan).
Door de afbeeldingsgrootte aan te passen creëerde ik er een vierkante foto van.
Die draaide ik op z'n kop. En dan via filter-vervormen naar poolcoördinaten (vinkje bij 'rechthoekig naar polar') en klaar is kees.
Of toch bijna ... meeste werk zit in de laslijn. En aangezien ik CS5 niet heb, moet dat dan handmatig.
Daarom is het makkelijk als je horizon links en rechts in je foto reeds op gelijke hoogte staat. En hoe meer voorgrond/minder lucht, des te groter je planeet wordt.
Ik had dus ook (weeral) de breedhoek op staan.
Ik verwacht een invasie van andere planeten op BD
Comment
-
Bedankt voor deze interessante toelichting
De pano omvat dan 360°, I guess ?
Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk berichtEr zijn wellicht verschillende manieren om tot dit resultaat te komen.
Ik vertrok van een pano bestaande uit 23 foto's (zal ook wel met minder gaan).
Door de afbeeldingsgrootte aan te passen creëerde ik er een vierkante foto van.
Die draaide ik op z'n kop. En dan via filter-vervormen naar poolcoördinaten (vinkje bij 'rechthoekig naar polar') en klaar is kees.
Of toch bijna ... meeste werk zit in de laslijn. En aangezien ik CS5 niet heb, moet dat dan handmatig.
Daarom is het makkelijk als je horizon links en rechts in je foto reeds op gelijke hoogte staat. En hoe meer voorgrond/minder lucht, des te groter je planeet wordt.
Ik had dus ook (weeral) de breedhoek op staan.
Ik verwacht een invasie van andere planeten op BD
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk berichtBedankt voor deze interessante toelichting
De pano omvat dan 360°, I guess ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtNiet dat ik er iets van versta, maar dat maakt voor mij het plaatje er niet minder mooi
en interessant door.
Moest ook even nadenken over de theorie maar met de schaduwen meegerekend is het een zeer doordacht en creatief iets waarvoor alleen al..
Comment
Comment