Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
dat zijn sectorlichten Bouk ... d.w.z. dat vuurtorentje niet over ganse 360° dezelfde kleur van licht uitstraalt maar over verschillende sectoren wit, groen of rood licht uitstraalt.
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
dat zijn sectorlichten Bouk ... d.w.z. dat vuurtorentje niet over ganse 360° dezelfde kleur van licht uitstraalt maar over verschillende sectoren wit, groen of rood licht uitstraalt.
OK, maar waarom dan zwart/wit ipv rood/wit?
s,nachts zie je de kleuren van de toren toch niet.
grt,bouk.
Tja Bouk, er zijn interessantere kleuren voor een vuurtoren.
Die halo zie ik trouwens ook, overduidelijk.
Zit die ook op de foto (RAW?) die direct uit de camera kwam?
Het lijkt wel wat op de zogenaamde glorie, een optisch verschijnsel. Teovallig druppels in de lucht?
Nu stel je een moeilijke vraag Bouk ... ik vermoed dat de kleur van de vuurtoren zelf "vrij" is d.w.z. dat de beheerder die mag schilderen zoals hij zelf wil.
Vele franse vuurtorens zijn onbeschilderd (cfr. foto's Philip Plisson), de vuurtoren van Oostende was bijv. tot 1994 ook onbeschilderd en, na het uitschrijven van een wedstrijd, dan in blauw-wit met golfmotief beschilderd.
Nieuwe Sluis is voor zover ik weet al heel lang zwart-wit, aan de overkant van de Westerschelde is de hoge vuurtoren van Westkapelle in baksteen (ongeschilderd) en de lage vuurtoren in 't rood geschilderd ... volgens mij bestaan er geen regels hierover. Natuurlijk wat het vuurtorenlicht zelf betreft , daar bestaan wel internationale regels en conventies over.
The quickest way to make money at photography is to sell your camera
Comment