Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Ik volg de stelling van DAMA volledig,.... maar helaas ben ik geen shopper....
Kan iemand deze foto verbeteren? Ik ben benieuwd hoe hij er dan zou uitzien.
Dank U!
Vermits dat bij valavond gemaakt is zal deze foto wel redelijk wat overbelicht zijn.
Overbelicht betekent altijd dat je informatie verliest en dat kan je er in PS niet bijtoveren.
De lucht heeft zo weinig info over dat wanneer je de huisjes min of meer 'goed' zou krijgen dat de lucht dan toch te helder zou blijven, 2 keer niks is nog altijd niks, 2 keer heel weinig blijft nogal weinig.
Ik zou er niet aan beginnen iom dat beeld op een wat evenwichtige manier trachten op te krikken.
Maar een beeld waarvan je duidelijk zelf niet tevreden bent is SC posten dat vind ik ook "overbelicht" eigenlijk.
Ben het hier ook mee eens. Denk niet dat het te repareren is want het dynamisch bereik is waarschijnlijk te groot. Twee opnames of een beetje hulp van een grijsverloopfilter hadden waarschijnlijk wonderen kunnen doen...
Ben het hier ook mee eens. Denk niet dat het te repareren is want het dynamisch bereik is waarschijnlijk te groot. Twee opnames of een beetje hulp van een grijsverloopfilter hadden waarschijnlijk wonderen kunnen doen...
Mooie foto, met de reedsgegeven opmerking over de lucht.
Kan mss nog iets verbeterd worden maar echt super zal het wrs nooit worden.
Zal het straks mss eens proberen, (op iPad lukt het niet) jammer dat je geen raw hebt.
Je ziet nog er verschil tussen wolken en open hemel. En das al iets dus compleet uitgevreten is de lucht niet.
De belichting op de huisjes is wel goed, mooi detail te zien. Denk dat daardoor ook de lucht zo bleek is.
Een goede tip mss: lichtmeten op stadje en eens op de lucht, en dan de gemiddelde waarde nemen. Meestal geeft dit een redelijk resultaat.
edit: hmm, lucht toch amper terug te halen.
omzettin naar z/w heeft ook wel iets hoor
Last edited by david_ve; 13 september 2010, 09:03.
Comment