Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
ik ben er niet uit.
ik vind het niet zo lekker kijken: een heel klein strookje bodem, en veel lucht.
persoonlijk heb ik dan de neiging om iets meer voorgrond in beeld te nemen, ten koste van de lucht.
Om zelfs op een kleine verhoging (laddertje) te gaan staan, om een beter overzicht te krijgen over het landschap.
Een meter hoger kan al een heel verschil maken voor de foto.
Anderzijds heb je hier de natuurlijke situatie weergegeven voor zo een vlak landschap.
Ik denk dat deze het best overeenkomt met ons natuurlijke gezichtsveld: weinig zicht op de bodem, een weids zicht op de lucht.
Hier ben ik als overwegend landschaps en stadsschapsfotograaf nog even niet uit.
ter vergelijking: deze eerste van loena, kijkt lekkerder weg vind ik. het landschap is even plat, maar de verhoudingen liggen volgens mij beter.
Last edited by Control-Z; 6 september 2010, 19:44.
Reden: ter vergelijking
Bouk,
Ik weet dat jij "zot" bent van wolken....en die staan er altijd heel mooi op....de belichting is altijd goed en aan je comp denk jij ook!!
Maar de rest van je foto vind ik minder...misschien was het mooier geweest had je in het midden van de weg gestaan.....en zie ik wat lensvertekening....li en re gaat de horizon wat omhoog. Sorry Bouk....
Gr Pascale
misschien was het mooier geweest had je in het midden van de weg gestaan.....
mee eens maar; die opname is mislukt, omdat ik voor mijn leven moest springen om een bus met toeristen te ontwijken.
tis echt levensgevaarlijk daar.
zelfs van de plaats waar ik deze opname heb gemaakt, werd ik nog van mijn sokken geblazen door voorbij snellende (toeristen)bussen en overig verkeer.
grt,bouk.
Comment