Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Danny Matthys, aan het uur te zien heb je er met uw klak naar gesmeten hé.
De zee staat bol en helt een ietsjepietsje over naar links.
Ik zou ook heel lichtjes de befaamde S bocht toepassen in Curven.
Zeker goed is dat alle strobalen er helemaal op staan.
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ja...niet slecht, maar als je die vergelijk met je vorige upload.....dan is er toch een groot verschil!!
Comp en het licht in de verte vind ik hier wel mooi!!
Gr Pascale
heel goed, als een groep Lemmingen die collectief zelfmoord plegen.
grt,bouk.
Mensen die samen leven gaan op elkaar lijken. Ik vraag me af of mensen die samen op
een forum zitten hetzelfde gaan denken? Want dit was nu precies het eerste dat in me
op kwam: lemmingen massaal op weg om zichzelf over de kling te jagen.
Bedankt voor de kritieke blik !
Heb de horizon wat naar beneden gedrukt in het midden, en een ietsje naar rechts gedraaid. Op het origineel formaat was het OK (gecheckt met ruler), maar als ik nu het kleine formaat zie, lijkt het nog bol. Wschl gezichtsbedrog.
Heb ook wat contrast toegevoegd.
Danny Matthys, aan het uur te zien heb je er met uw klak naar gesmeten hé.
De zee staat bol en helt een ietsjepietsje over naar links.
Ik zou ook heel lichtjes de befaamde S bocht toepassen in Curven.
Zeker goed is dat alle strobalen er helemaal op staan.
Grtz, RF
Pascal,
je bedoelt hier toch wel "tele-opname" ?
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ik vind het een mooie zoom opname..
Bij AEB laat ik gemakkelijkheidshalve de witbalans op auto staan. Als de WB tussen de opnames zou veranderen, zet ik dit wel weer gelijk in LR.
Verder werk ik met AEB vanop statief, meestal met diafragmavoorkeuze.
Als ik door de compositie nogal veel lucht meet, compenseer ik met bvb +1.67 zodat de 3 opnames niet allemaal te donker zouden zijn.
Belichtingsverstoring: +1.67 EV
Belichtingsmodus: Automatische bracketing
Witbalans: Automatisch
Ik snap alleen niet waarom bij Bracketing auto Witbalans en de compensatie?
Bedankt voor de kritieke blik !
Heb de horizon wat naar beneden gedrukt in het midden, en een ietsje naar rechts gedraaid. Op het origineel formaat was het OK (gecheckt met ruler), maar als ik nu het kleine formaat zie, lijkt het nog bol. Wschl gezichtsbedrog.
Heb ook wat contrast toegevoegd.
Pascal,
je bedoelt hier toch wel "tele-opname" ?
Bij AEB laat ik gemakkelijkheidshalve de witbalans op auto staan. Als de WB tussen de opnames zou veranderen, zet ik dit wel weer gelijk in LR.
Verder werk ik met AEB vanop statief, meestal met diafragmavoorkeuze.
Als ik door de compositie nogal veel lucht meet, compenseer ik met bvb +1.67 zodat de 3 opnames niet allemaal te donker zouden zijn.
Met de EF70-200mm f/4L IS USM zoom je toch? Een tele is iets anders hé? Spreek je dan niet over een prime 300 of zoiets?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Hey Pascal,
Met een 10-22 zoom je ook he ?
Tele is alles wat langer is dan 50mm, en afhankelijk van de brandptsafstand spreek je van lichte tele, midden, lange, super tele.
Vaste brandptsafstand of prime betekent dat je maar 1 brandptsafstand hebt, dit kan groothoek, standaard of tele zijn.
Met een zoom heb je een bereik van brandpuntsafstanden, zoals 10-22, 24-105, 150-500... We spreken dan van groothoekzoom, standaard zoom, of telezoom.
Met de EF70-200mm f/4L IS USM zoom je toch? Een tele is iets anders hé? Spreek je dan niet over een prime 300 of zoiets?
Comment