Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MY Favourite of my fog pictures...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: MY Favourite of my fog pictures...

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
    Question, why did you set your aperture to f3.5?

If you would have set it to, let's say f8 you would have had more sharpness.

I am pixelpeeping (this is Showcase), but I get the idea that the image is not that sharp, it stays a good image ofcourse.
    I honestly can't tell you why I chose the wider aperture. I'm guessing it was possibly because I didn't want to have my exposure to be too much longer. The clouds (and fog) were moving a bit in the sky and I recall not wanting them to blur out on me.

It _IS_ tricky to recall exactly, having been 20 mos since I shot it

Thanks for looking and the good question.

Did you go see the full 1024 version at my flickr page? Is it equally "unsharp" or is it possibly an artifact of the resizing algo of the forum?

Cheers!

Comment

En plots zitten we op een Engels forum...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door E.G. Bekijk bericht
        En plots zitten we op een Engels forum...
        [google translated]Hou ook van jou [/google translated]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dragonspeed Bekijk bericht

Did you go see the full 1024 version at my flickr page?
          nee en niet nodig hè, want die kunnen we hier ook (nog) zien.?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wil duidelijk een beetje trafiek op zijn site genereren,maar onze bouck trapt daar niet in.
            Klein kodakske

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              nee en niet nodig hè, want die kunnen we hier ook (nog) zien.?
              grt,bouk.
              bouk je kan al zijn foto's zien op zijn flickr-website. De link staat onderaan zijn posting.
              Groetjes Vicky

Comment

Zalig de armen van geest. Ik hoop echt dat sommigen van jullie nooit nog moeten reizen en elders zo worden verwelkomt als Dragonspeed.

De beste man doet de moeite Nederlands te posten via Google translate daar hij in Canada woont en in tegenstelling tot anderen een echte Canadees is.
                Waarom zou hij traffic willen generen op zijn Flickr site? Hoeveel hebben geen link naar hun eigen webstek in hun handtekening of schrijven het in hun post dat de volledige reeks kan gevonden worden op http://...
                Hij kent het reglement niet daar het in het Nederlands is geschreven. Eigen volk eerst voor sommigen hier blijkbaar.

Bouk met zijn boek der wijsheid (reglement) die waarschijnlijk in 3-voud afgedrukt ligt naast zijn PC om toch maar bij elke post zeker te zijn dat deze voldoet aan het reglement. Laat de mods hun werk doen door ofwel de poster te verwittigen of de foto achter een link te plaatsen of als lid kan je ook het ! gebruiken en zo de mods van een inbreuk informeren.
                Pretendeer dan niet dat je mod bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                  Zalig de armen van geest. Ik hoop echt dat sommigen van jullie nooit nog moeten reizen en elders zo worden verwelkomt als Dragonspeed.

De beste man doet de moeite Nederlands te posten via Google translate daar hij in Canada woont en in tegenstelling tot anderen een echte Canadees is.
                  Waarom zou hij traffic willen generen op zijn Flickr site? Hoeveel hebben geen link naar hun eigen webstek in hun handtekening of schrijven het in hun post dat de volledige reeks kan gevonden worden op http://...
                  Hij kent het reglement niet daar het in het Nederlands is geschreven. Eigen volk eerst voor sommigen hier blijkbaar.

Bouk met zijn boek der wijsheid (reglement) die waarschijnlijk in 3-voud afgedrukt ligt naast zijn PC om toch maar bij elke post zeker te zijn dat deze voldoet aan het reglement. Laat de mods hun werk doen door ofwel de poster te verwittigen of de foto achter een link te plaatsen of als lid kan je ook het ! gebruiken en zo de mods van een inbreuk informeren.
                  Pretendeer dan niet dat je mod bent.
                  I agree!

Topicstarter is een Engelstalige, dus geen probleem toch?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Famous series of fog pictures, very well done

best regards,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                      Zalig de armen van geest.
                      Hij kent het reglement niet daar het in het Nederlands is geschreven.
                      hij gebruikt toch de Google vertaling!
                      hij verwijst er zelf na!
                      zie zijn antwoord op EG! (#18)
                      grt,bouk.

PS: ben lid van meerdere Engelstalige site,s, en moet me daar ook aan de geldende regels houden!
                      Last edited by bouk; 25 augustus 2010, 15:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                        I agree!

Topicstarter is een Engelstalige, dus geen probleem toch?
                        i agree
                        daarom dat ik post 9 van een halve gazet reduceerde naar 10 woorden die de man wel zal begrijpen;
                        men mag niet vergeten dat internet verder gaat dan het vlaamse landgedeelte.
                        ik vind het eigenlijk een eer dat dezen canadees hier wil posten, daarom een beetje begrip en beste wil.

greets
                        korandoke
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

Comment

Fabulous picture of a great city
                          Grts Maddy
                          zero

Comment

[MOD RF] Uit respect voor TS gaan we er hier toch geen taalkwestie van maken zeker?
                            Dus heel graag ontopic blijven, dank u.

Grtz, RF[/MOD]

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              [MOD RF] Uit respect voor TS gaan we er hier toch geen taalkwestie van maken zeker?
                              Dus heel graag ontopic blijven, dank u.

Grtz, RF[/MOD]
                              all right.
                              grt,bouk.

Comment

Hey Folks,

Didn't mean to start a firestorm of any controversy. I first came here because someone from the site had "borrowed" my photos. They had used 3 of my Vancouver Fog pictures. While they are nice, I thought I'd post the one that _I_ liked.

Unfortunately, my knowledge of Dutch is slightly less than the number of times I've visited the moon, so all I can do is use Google translate to read/write Dutch. That means that you all sound a bit like Yoda when it comes through in translation and I think I'm lucky to be able to understand 80% of what comes through.

Please, if you want comment on:

1) Breaches of etiquette
                                2) Breaches of rules
                                3) My attempt to generate traffic(???)
                                4) The actual photo that I posted

Short simple dutch that google translate can handle or English for this foreigner pls.

Don't worry - My posting isn't going to be a regular thing. I have other places that I normally post.

Cheers from warm, sunny Vancouver.

Brian

[google translate]
                                Hey mensen,

Wist niet dat tot een storm van enige controverse te starten. Ik kwam voor het eerst hier omdat iemand van de site had "geleend" mijn foto's. Zij hadden gebruik gemaakt van 3 van mijn foto's Vancouver Fog. Terwijl ze zijn mooi, ik dacht dat ik de ene na de _I_ dat graag.

Helaas, mijn kennis van het Nederlands is iets minder dan het aantal keren dat ik heb bezocht de maan, dus alles wat ik kan doen is gebruik maken van Google Translate om te lezen / Nederlands te schrijven. Dat betekent dat u allemaal een beetje klinken als Yoda als het gaat door in de vertaling en ik denk dat ik ben gelukkig te kunnen tot 80% van wat komt door begrijpen.

Alstublieft, als u wilt reageren op:

1) Inbreuken op de etiquette
                                2) Overtreding van de regels
                                3) Mijn poging om het verkeer te genereren (???)
                                4) De werkelijke foto dat ik gepost

Korte, eenvoudige Nederlands dat google translate kan verwerken of in het Engels voor deze vreemdeling pls.

Maak je geen zorgen - mijn posting niet gaat om een gewone zaak. Ik heb andere plaatsen die ik normaal post.

Cheers uit warme, zonnige Vancouver.

Brian
                                [/google translate]

Comment

Working...
                                X