Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
nee, (voor éénmaal ) geen ps of lightroom werk.
Zelfs rechtstreeks via de camera een jpeg versie laten maken van het rawbeeld. Het succes van (nikon)s spotmeting
heel mooie foto, wat een sfeer zeg. De bomen die je ziet op rand van die donkerste berg maken het helemaal af.
Mogen we weten waarop je je spotmeter hebt gemikt?
heel mooie foto, wat een sfeer zeg. De bomen die je ziet op rand van die donkerste berg maken het helemaal af.
Mogen we weten waarop je je spotmeter hebt gemikt?
spotmeting gebruik ik altijd bij maanfoto's en dus ook gemikt op de maan
matrix of centrum meting zouden een te lange sluitertijd geven met als resultaat een volledig uitgebrandde maan(cirkel). De maan is een felle lichtbron
Je zou het ook niet verwachten maar de maan verplaatst zich ook vrij vlug.
Ik herinner me toen ik door de lens blijf kijken op 500 mm ( *1,5= 750mm) dat je gewoon de maan kunt zien bewegen.
Dus lange sluitertijden bij maanfoto's levert je ook nog eens bewegingsonscherpte op.
Comment