Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
De foto is mooi scherp.....de verdeling is goed Maar ik heb toch een opmerking
Ik kan de zon mooi oranje zien en knap vind ik ook de stralen (14 door 7bladig diafragma)......hoe kan de reflectie van de zon op het wateroppervlak volledig uitgebrand wit zijn terwijl ik de zon zo mooi kan zien??? Indien je realisme wil...kan de reflectie van een lichtbron nooit sterker zijn dan de lichtbron zelf.
De foto is mooi scherp.....de verdeling is goed Maar ik heb toch een opmerking
Ik kan de zon mooi oranje zien en knap vind ik ook de stralen (14 door 7bladig diafragma)......hoe kan de reflectie van de zon op het wateroppervlak volledig uitgebrand wit zijn terwijl ik de zon zo mooi kan zien??? Indien je realisme wil...kan de reflectie van een lichtbron nooit sterker zijn dan de lichtbron zelf.
Dank voor je opmerking Peter
Dit zal ik zeker voor de toekomst meenemen.
Wel vreemd vind ik het,dat eigenlijk niet veel aan de lucht en zon is gedaan,
terwijl inderdaad de reflectie sterker is dan de zon
Ik heb helaas dan ook geen opname die niet uitgebrand is op deze plek
Ik heb wel bewust gekozen voor een hoog diafragma omwille de stralen.
Dat dit er 14 zijn vind ik vreemd maar was er wel blij mee.
Dank voor je opmerking Peter
Dit zal ik zeker voor de toekomst meenemen.
Wel vreemd vind ik het,dat eigenlijk niet veel aan de lucht en zon is gedaan,
terwijl inderdaad de reflectie sterker is dan de zon
Ik heb helaas dan ook geen opname die niet uitgebrand is op deze plek
Ik heb wel bewust gekozen voor een hoog diafragma omwille de stralen.
Dat dit er 14 zijn vind ik vreemd maar was er wel blij mee.
gr.ron.
Dag
In veel foto's gemaakt vooral met gradueel filters zie je een gelijkaardig onrealistisch ogend fenomeen....een weerspiegeling op een groot vlak wateroppervlak is heel dikwijls veel helderder dat alle voorwerpen (bv.lucht en bergen) die erboven zitten....dat komt omdat men in eerste instantie een veel te sterk gradueel filter gekozen heeft. Kijk maar eens op het internet.....zelfs erg getalenteerde landschapsfotografen maken deze fout.
14 stralen zijn normaal bij een 7 bladig diafragma.......alle lenzen met oneven diafragmabladen(lamellen) verdubbelen het aantal stralen. Lenzen met een even aantal diafragmalamellen geven gewoon evenveel stralen als er lamellen in het objectief zitten.
Comment