Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cap Blanc Nez, another visit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cap Blanc Nez, another visit

    Na de hof-vermelding van één van de foto's van m'n vorige Cap Blanc Nez bezoek heb ik dit prachtig stukje natuurlandschap opnieuw bezocht, maar deze keer bij valavond. Het was een prachtige wolkenlucht, doch was de lucht toch een beetje 'smoggy'. Ik ben er zeker van dat het anders tot nog betere resultaten geleid had.

    Eentje van de foto's waar ik tevreden over ben is deze:



    Mvg,
    Frederic

  • #2
    Re: Cap Blanc Nez, another visit

    Ook al ben ik voorstander om eens af te wijken of om een extreem iets vind ik de zon, met weerspiegeling dat supplementair licht oplevert volledig aan de rechterkant, te zwaar - te overhellend naar rechts (onbalans). Het landschap is voor de rest nochtans aangenaam mooi.
    grt.hogteneer
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Cap Blanc Nez, another visit

      Da's een hele mooie !
      Speciaal effect heb je daar in die lucht !

      Misschien de voorgrond iets donkerder ?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Cap Blanc Nez, another visit

        Dit is toch wel mooi!!
        Wat een diepte, wat een uitzicht.......de zon...tja....niet altijd gemakkelijk maar mij stoort het hier niet echt!
        Gr Pascale
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: Cap Blanc Nez, another visit

          Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht

          Misschien de voorgrond iets donkerder ?
          Ook deze is een manuele blend van 2 belichtingen.
          Met de voorgrond gewoon te laten op de foto waarop de lucht correct belicht werd is hij té donker. Misschien moet ik die nog iets terugschroeven, maar daar ben ik niet helemaal uit. De smaken hé...

          Mvg,
          Frederic

          Comment


          • #6
            Re: Cap Blanc Nez, another visit

            mooi sfeer beeld

            Comment


            • #7
              Re: Cap Blanc Nez, another visit

              Een hele mooi plaat.
              Toch jammer dat de zon iets teveel aandacht vraagt.
              [prachtige lucht]

              gr.ron.
              http://exhi-fotografie.nl

              Comment


              • #8
                Re: Cap Blanc Nez, another visit

                Deze is beter dan je vorige (hof). Vooral mooiere warmere kleuren en een prachtige wolkenlucht Een opmerking ; Wanneer je foto's blend of een gradueel filter gebruikt moet je opletten dat de voorgrond in verhouding met het resterende licht van de hier laagstaande zon niet te bleek wordt.Ook kan de kustlijn is de strook dichter bij de zee donkerder dan de rest van de groene velden of weides.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Cap Blanc Nez, another visit

                  Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  Een opmerking ; Wanneer je foto's blend of een gradueel filter gebruikt moet je opletten dat de voorgrond in verhouding met het resterende licht van de hier laagstaande zon niet te bleek wordt.Ook kan de kustlijn is de strook dichter bij de zee donkerder dan de rest van de groene velden of weides.
                  Goede opmerking! Zal er eens mee experimenteren op m'n psd-bestand.

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cap Blanc Nez, another visit

                    Spijtig dat je links de velden wat slordig hebt opgehelderd. Je kan de aftekening van je brush er in zien en dat stoort. Je hebt daar ook wat ruis gecreeerd en de kleur is er wat door vervormt. Heb je dat in Camera RAW verhelderd of enkel met de "dodge tool" in ps?

                    De lucht is indrukwekkend mooi, enkel de zon stoort inderdaad een beetje maar daar kan je hier weinig aan doen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cap Blanc Nez, another visit

                      Roept veel verschillende dingen op. Je ziet meteen dat hier geshopt is maar of dat stoort weet ik niet, daar ben ik niet uit. Wat mij vooral aanspreekt is het gevoel van diepte dat je krijgt in deze foto, dat is echt overweldigend.
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cap Blanc Nez, another visit

                        mooie compo en kleuren vooral de lucht, knappe diepte
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cap Blanc Nez, another visit

                          Speciale opname met voor mij veel ruis in de linkse delen van de foto..
                          Ik zie ook lichte blauwe vlekjes tussen de voorgrond partijen...kan te maken hebben met de nabewerkingen en dus een beetje erover voor mij..
                          Wel een prachtige lucht en compo.
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment

                          Working...
                          X