Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
In Raw.
Nikon Capture NX neemt de instellingen van mijn camera over bij het bewaren naar JPG.
Dan vraag ik mij toch af of je zelf niet de ontwikkeling ter hand had moeten nemen. Dan had je de kleuren iets natuurlijker kunnen houden. Nu doet de software van Nikon dat voor jou en dat hoeft niet altijd een goede keuze te zijn. In het digitale tijdperk moeten we er aan wennen dat het helemaal niet erg is om zelf in te grijpen. Ik lees vaker op allerlei forums: "Ik heb niets aan de foto gedaan, komt zo uit de camera."
Net of dat het summum is van fotografie. Net als in het analoge tijdperk komt er een ontwikkelfase in het proces van de tot standkoming van de foto om de hoek kijken. En dat gebeurt tegenwoordig op de computer en zijn gelijk hele volksstammen van fotografen in de war. Het lijkt erop dat dat niet mag ofzo. Vergeet niet dat "zo uit de camera" betekent dat de fabrikant de instellingen bepaalt en die zijn nu eenmaal de grootste gemene deler en zeker niet altijd goed. Het is nu juist mooi dat jezelf kan ingrijpen in het proces. Maar goed daar is nog wel een hele discussie over op te zetten.
Nu de foto : Ik vind het een hele mooie foto uit de categorie reizen. Mooie registratie van het landschap wat jij gezien hebt. De compositie is erg klassiek en dat ziet er gewoon goed uit. En dan de kleuren, het had iets natuurlijker gekund, maar aan de andere kant vind ik deze kleuren eigenlijk wel heel mooi. Beetje pastel-achtig.
Comment