Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hallerbos 's morgens in de vroegte II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Hallerbos 's morgens in de vroegte II

    Mag ik nog even vragen hoe deze opname tot stand is gekomen?
    Met of zonder statief..
    Al mijn foto's vanop statief. Ik gebruik een Gitzo GT3541LS en RRS balhoofd BH55. Stevige combinatie. Ik gebruik ook bijna steeds mirror lockup functie en een afstandsbediening.
    Verder de 5D mkII i.c.m. de 100-400. Foto's altijd in RAW.
    Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

    Comment


    • #17
      Re: Hallerbos 's morgens in de vroegte II

      Al mijn foto's vanop statief. Ik gebruik een Gitzo GT3541LS en RRS balhoofd BH55. Stevige combinatie! Ik gebruik ook bijna steeds mirror lockup functie en een afstandsbediening.
      Verder de 5D mkII i.c.m. de 100-400. Foto's altijd in RAW.
      Op die manier zou de scherpte optimaal moeten zijn, ik probeer alle bewegingsonscherpte te vermijden, want 's morgens en zeker ook in het bos is er vaak weinig licht.

      Ik denk dat het belangrijkste het tijdstip is. Ik ben drie dagen op een rij 's morgens naar het Hallerbos geweest. Ik was er telkens nog voor zonsopgang, dus rond 6u. Rond 6.30 kwam de zon op en rond 7u was het licht op z'n mooist. Je krijgt dan die mooie speling van lichte en donkere delen. Het licht is verder nog vrij zacht dus je kan ook wat meer in tegenlicht gaan fotograferen, wat bij deze foto gedeeltelijk zo is. en dan krijg je vaak héél mooi licht en veel sfeer in je foto.
      Als je rond dat tijdstip in het Hallerbos bent dan zie je bijna niemand. Rond 8u komen meestal pas de eerste fotografen toe, maar dat is eigenlijk al veel te laat. Het moosite licht is al voorbij. Meestal hou ik er dan al mee op .
      De rode draad door al mijn foto's is "kwalitatief" en "mooi" licht en dat is vaak heel vroeg 's morgens en laat 's avonds. Op die momenten krijg je vaak sfeer en licht, die je op andere momenten van de dag nooit krijgt. En net dat licht verandert je ganse foto...

      Ik had wel geluk gedurende die 3 dagen mooi weer te hebben, want uiteraard krijg je dergelijk lichtspel niet als het bewolkt is.
      Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

      Comment


      • #18
        Re: Hallerbos 's morgens in de vroegte II

        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
        Dat "net iets anders" heeft wel ooh zo veel meer bakken sfeer..
        Knap..Ik kan daar niets anders over kwijt.
        Me 2 !
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #19
          Re: Hallerbos 's morgens in de vroegte II

          Het tijdstip is hier zeer belangrijk anders is het licht te fel en hard!!
          Mooi het licht vastgelegd, de kleuren, je standpunt en dieptewerking!
          Knap!
          Gr Pascale
          Eerlijkheid duurt het langst!!
          Mijn website: http://www.degrafon.be/

          Comment


          • #20
            Re: Hallerbos 's morgens in de vroegte II

            Oorspronkelijk geplaatst door * Fuse * Bekijk bericht
            Al mijn foto's vanop statief. Ik gebruik een Gitzo GT3541LS en RRS balhoofd BH55. Stevige combinatie! Ik gebruik ook bijna steeds mirror lockup functie en een afstandsbediening.
            Verder de 5D mkII i.c.m. de 100-400. Foto's altijd in RAW.
            Op die manier zou de scherpte optimaal moeten zijn, ik probeer alle bewegingsonscherpte te vermijden, want 's morgens en zeker ook in het bos is er vaak weinig licht.

            Ik denk dat het belangrijkste het tijdstip is. Ik ben drie dagen op een rij 's morgens naar het Hallerbos geweest. Ik was er telkens nog voor zonsopgang, dus rond 6u. Rond 6.30 kwam de zon op en rond 7u was het licht op z'n mooist. Je krijgt dan die mooie speling van lichte en donkere delen. Het licht is verder nog vrij zacht dus je kan ook wat meer in tegenlicht gaan fotograferen, wat bij deze foto gedeeltelijk zo is. en dan krijg je vaak héél mooi licht en veel sfeer in je foto.
            Als je rond dat tijdstip in het Hallerbos bent dan zie je bijna niemand. Rond 8u komen meestal pas de eerste fotografen toe, maar dat is eigenlijk al veel te laat. Het moosite licht is al voorbij. Meestal hou ik er dan al mee op .
            De rode draad door al mijn foto's is "kwalitatief" en "mooi" licht en dat is vaak heel vroeg 's morgens en laat 's avonds. Op die momenten krijg je vaak sfeer en licht, die je op andere momenten van de dag nooit krijgt. En net dat licht verandert je ganse foto...

            Ik had wel geluk gedurende die 3 dagen mooi weer te hebben, want uiteraard krijg je dergelijk lichtspel niet als het bewolkt is.
            Bart,

            Dit is een zeer goede tip die voor elk ochtend fotograferend mens zeer nuttig is.
            Bedankt nog eens voor de toelichting.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #21
              Re: Hallerbos 's morgens in de vroegte II

              Dit zal ik nooit beu worden.!
              De schitterende compo en dit fascinerend lichtspel maken de foto voor mij een echte TOPPER



              Groetjes chrit.
              Grootse dingen zijn vaak gegrondvest op een stevige onderlaag van mislukking.

              Comment


              • #22
                Re: Hallerbos 's morgens in de vroegte II

                Oorspronkelijk geplaatst door Chrit Bekijk bericht
                Dit zal ik nooit beu worden.!
                De schitterende compo en dit fascinerend lichtspel maken de foto voor mij een echte TOPPER



                Groetjes chrit.
                ik ben het volledig eens met chrit.

                groetjes

                moniq
                groetjes, moniq (BD1321BE)

                A picture paints a thousand words

                Comment

                Working...
                X