Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schotlands meest gefotografeerde...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Schotlands meest gefotografeerde...

    yep yep, de grote doet het em echt wel
    nikon stuff

    Comment


    • #17
      Re: Schotlands meest gefotografeerde...

      Is prachtig, zeker de grote !!!

      Comment


      • #18
        Re: Schotlands meest gefotografeerde...

        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
        ....
        Deze foto is samengesteld uit 16 vertikale foto's. Er waren zelfs in de voormiddag heel wat toeristen aanwezig.....
        Dan vind ik het des te knapper Peter dat je dit resultaat bekomen hebt..
        Als je moest wachten tot de mensen weg zijn dan zijn de wolken toch verschoven of niet? Of het moest daar windstil zijn...
        Heb je alle 16 opnames met een nodal point genomen Peter of zijn het gewoon een reeks met de kop telkens gedraaid?

        Ik heb het gisteren nog aangehaald thuis tegen Spikkesenior dat je een reisje ging doen in Mei.
        Wel ik sta te popelen om je andere van de reis te zien...
        Deze vind ik alvast geslaagd maar niet dat wat ik van jou verwacht..En dan heb ik het over je staande landschapjes waar ik steeds een straal kwijl zuid-zuidwest op mijn lip krijg..

        Kom op met die handel..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #19
          Re: Schotlands meest gefotografeerde...

          Schitterende plaat

          Ik sta zelf al te popelen om te vertrekken. Ik heb ook een weekje Schotland gepland en dit kasteeltje staat ook op de lijst.


          greetz
          Cheeta
          Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
          flickr

          Comment


          • #20
            Re: Schotlands meest gefotografeerde...

            Schitterende plaat Peter!
            Maar ja dat zijn we dan ook gewend van jou hé.

            Groetjes, Jos
            Visit: http://forum.belgiumdigital.com/f10/...ge-470563.html

            Comment


            • #21
              Re: Schotlands meest gefotografeerde...

              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
              Dan vind ik het des te knapper Peter dat je dit resultaat bekomen hebt..
              Als je moest wachten tot de mensen weg zijn dan zijn de wolken toch verschoven of niet? Of het moest daar windstil zijn...
              Heb je alle 16 opnames met een nodal point genomen Peter of zijn het gewoon een reeks met de kop telkens gedraaid?

              Ik heb het gisteren nog aangehaald thuis tegen Spikkesenior dat je een reisje ging doen in Mei.
              Wel ik sta te popelen om je andere van de reis te zien...
              Deze vind ik alvast geslaagd maar niet dat wat ik van jou verwacht..En dan heb ik het over je staande landschapjes waar ik steeds een straal kwijl zuid-zuidwest op mijn lip krijg..

              Kom op met die handel..
              De wolken zijn inderdaad een stuk verschoven tussen de foto's onderling , al was het niet echt veel.....maar dat zie je minder dan een reeks toeristen die her en der voor het kasteel door het beeld lopen. Het is dus makkelijker om bewegingsfouten in een wolkendek te corrigeren dan mensen weg te halen op die plaatsen die veel belangrijker en gedetailleerder zijn.Je kan met Ptgui zelf bepalen met welke herkenningspunten in de overlapping de software rekening moet houden. De foto is gemaakt vanop een statief , maar zonder speciale panokop en dus ook zonder in het nodalpoint te draaien. Dat lukt veel minder goed indien je breedhoekopnames 20mm en minder gebruikt....maar hier was het brandpunt 40mm en dat is echt heel vergeeflijk.Zelfs uit de hand ga je weinig parralaxfouten krijgen.Je moet er wel voor zorgen dat het licht een tijdje ongewijzigd blijft....de opening in de wolken moet lang genoeg open blijven.

              De rest van de foto's volgt nog Pascal.....ik ben ook op minder toeristische maar zeker niet minder mooie plekjes geweest. Het weer was wel niet altijd ideaal en mijn camera heeft ook kuren gehad....maar ik heb toch voldoende foto's kunnen maken.Ik heb nog heel wat sorteerwerk voor de boeg.

              Bedankt aan iedereen die reageerde ....het doet me deugd
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #22
                Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                Sterk werk , die grote versie daar kan je blijven naar kijken.
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #23
                  Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                  mooi werk

                  die staat ook op mijn verlanglijstje (en in het bijzonder s'morgens of s'nachts)
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #24
                    Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                    Slechts 5 letters: S-U-P-E-R !!

                    Mvg,
                    Frederic

                    Comment


                    • #25
                      Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                      heel mooi, goeie kleuren ook, kasteel komt goed los.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        De wolken zijn inderdaad een stuk verschoven tussen de foto's onderling , al was het niet echt veel.....maar dat zie je minder dan een reeks toeristen die her en der voor het kasteel door het beeld lopen. Het is dus makkelijker om bewegingsfouten in een wolkendek te corrigeren dan mensen weg te halen op die plaatsen die veel belangrijker en gedetailleerder zijn.Je kan met Ptgui zelf bepalen met welke herkenningspunten in de overlapping de software rekening moet houden. De foto is gemaakt vanop een statief , maar zonder speciale panokop en dus ook zonder in het nodalpoint te draaien. Dat lukt veel minder goed indien je breedhoekopnames 20mm en minder gebruikt....maar hier was het brandpunt 40mm en dat is echt heel vergeeflijk.Zelfs uit de hand ga je weinig parralaxfouten krijgen.Je moet er wel voor zorgen dat het licht een tijdje ongewijzigd blijft....de opening in de wolken moet lang genoeg open blijven.

                        De rest van de foto's volgt nog Pascal.....ik ben ook op minder toeristische maar zeker niet minder mooie plekjes geweest. Het weer was wel niet altijd ideaal en mijn camera heeft ook kuren gehad....maar ik heb toch voldoende foto's kunnen maken.Ik heb nog heel wat sorteerwerk voor de boeg.

                        Bedankt aan iedereen die reageerde ....het doet me deugd
                        Peter,
                        Bedankt voor de uitleg.
                        Ik heb gisteren avond nog even gekeken thuis naar je opname en ze is naar mijn mening zeer goed gelukt. Ik gebruik thuis Panorama maker 5 Pro om foto's te mergen...Welk gebruik jij hiervoor?


                        We hebben al een voorsmaakje gekregen en het ziet er al veelbelovend uit.
                        Laat ze maar komen....
                        Mvg, Pascal,Schoonspikke
                        Als je schiet..schiet dan raak!
                        500 PIXHuawei P30 PRO

                        Comment


                        • #27
                          Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                          Wat een details in de grote versie. Indrukwekkend
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                            voor mij een hele mooie hoor van deze bekende plaats
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                              [QUOTE=schoonSpikke;2668714]Peter,
                              Bedankt voor de uitleg.
                              Ik heb gisteren avond nog even gekeken thuis naar je opname en ze is naar mijn mening zeer goed gelukt. Ik gebruik thuis Panorama maker 5 Pro om foto's te mergen...Welk gebruik jij hiervoor?


                              QUOTE]

                              Ik gebruik een al wat oudere versie van PTGui (versie 6.0.3). Het is een betaalversie van een paar jaar geleden.....toen waren er nog geen goeie freeware programma's om foto's te stitchen. Soms gebruik ik ook PS CS3.
                              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Schotlands meest gefotografeerde...

                                Magistrale prent.

                                Comment

                                Working...
                                X