Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Nu ik eindelijk eens een statief heb, heb ik eens kunnen experimenteren met "exposure blending".
Wat denken jullie van het resultaat?
Canon 40DCanon EF 17-40mm F:4.0 L USM - Canon EF 50mm F:1.4 USM - Canon EF 100mm F2.8 L IS USM Macro - Canon EF 70-200mm F:4.0 L USM - Speedlite 430EX II
door de blending wat surrealistisch.
tis net of je een paar lampen op de voorgrond hebt laten schijnen.
dan mag van mij bij zo'n tegenlichtje, de voorgrond wel donkerder hoor.
grt,bouk.
Geslaagd experiment, zou ik zo zeggen. Maar ik kan mij wel vinden in het commentaar van bouk. De voorgrond had wel iets donkerder mogen zijn. Dat huis lijkt iets aan de lichte kant, vooral omdat het achter een heuvel licht en van achteren wordt beschenen.
Canon EOS 40D| Canon EF-s 17-55 f/2.8| Canon 100mm f/2.8 L IS USM Macro| bg-e2n batterygrip| Circ-pol, ND-grad en NDx400 filters| Photoshop CS5| Adobe CameraRAW 6| Adobe Lightroom 3| NIK Software Complete Collection
Kan de rest deels volgen : voorgrond (druivenranken) lichten mooi op door het tegenlicht ; het achterliggende gedeelte mag iets donkerder blijven, en zeker het huisje. Zal natuurlijker ogen...
Comment