Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
iris
Collapse
X
-
-
Re: iris
Verdorie man, je doet het weer...
Is dit enigszins ingeflitst of vergis ik mij?
Geert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk berichtVerdorie man, je doet het weer...
Is dit enigszins ingeflitst of vergis ik mij?
Geert
Neen, maar er was een enorm contrast door de zon en heb de achtergrond donkerder gehouden die al donker was doordat het een pas aangelegde vijver was...
Groet.
Gils
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtNiets heeft zulke mooie vingers als dit gras
Knappe plaat alweer, sterk...
... alhoewel ik heel misschien wat meer ruimte had gewenst ?!* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk berichtNiets heeft zulke mooie vingers als dit gras
Weer heel mooi verwoord!!
Eenvoudig maar mooi, zeker het lichtval en schaduw....goed vastgelegd!
Gr Pascale
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door hogteneer Bekijk berichtAltijd eenvoudig en af
"iris": vanwaar die naam ? Dacht dat iets was met ogen. In planten en bloemen ben ik maar een leek
grt.hogteneer
Bedankt voor de commentaren.
Groet.
Gils
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk berichtKan mij vergissen hoor, maar ik denk dat dit de bladeren zijn van de irisbloem...
Bedankt voor de commentaren.
Groet.
Gils
De gele lis (Iris pseudacorus) met haar prachtige mooie gele bloemen staat graag met haar voeten in het water en is dus echt een iris voor aan de waterkant. De bladeren van de gele lis zijn lang en smal met een iets opgaande middennerf en blijven het gehele jaar groen. De bloemen zijn van mei tot juni te zien. Na de bloei zitten de zaden als een rolletje munten opgestapeld in driekantige zaaddozen die blijven drijven.(Quote uit de Tuin Wiki)Van waardering geniet ik.
Van kritiek leer ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk berichtZeer waarschijnlijk:
De gele lis (Iris pseudacorus) met haar prachtige mooie gele bloemen staat graag met haar voeten in het water en is dus echt een iris voor aan de waterkant. De bladeren van de gele lis zijn lang en smal met een iets opgaande middennerf en blijven het gehele jaar groen. De bloemen zijn van mei tot juni te zien. Na de bloei zitten de zaden als een rolletje munten opgestapeld in driekantige zaaddozen die blijven drijven.(Quote uit de Tuin Wiki)
Groet.
Gils
Comment
Comment