Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Je moet er wel opletten dat je kleurbalans nu niet uit balans raakt door algemeen de punch op alles toe te passen...De stenen zien er voor mij op foto 1 beter uit..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
@Schoonspikke,
Je ik heb er wat magenta uit gehaald. Toen ik er wat meer punch in stak, kwam het magenta er nogal uitspringen.
Ik wil nog iets kwijt over die punch... Ik probeer in mijn foto's zoveel mogelijk de werkelijkheid weer te geven.
In China heb je zelden een felle zon en een blauwe lucht. Meestal moet je het stellen met een zwak zonnetje en een nevelige, witte lucht (door de smog).
Dit maakt de meeste foto's meestal contrastarm, als je ze niet echt extreem nabewerkt.
Als ik contrast en kleuren te fel moet opdrijven, heb ik steeds het gevoel dat het te fel wordt, als ik het vergelijk met de werkelijkheid, of het origineel.
Ik hier vaak de opmerking dat mijn kleuren nogal flets zijn.
Zal er wat meer op letten om niet "vlak" te blijven.
Bedankt voor de eerlijke tips !
Je moet er wel opletten dat je kleurbalans nu niet uit balans raakt door algemeen de punch op alles toe te passen...De stenen zien er voor mij op foto 1 beter uit..
@Schoonspikke,
Je ik heb er wat magenta uit gehaald. Toen ik er wat meer punch in stak, kwam het magenta er nogal uitspringen.
Ik wil nog iets kwijt over die punch... Ik probeer in mijn foto's zoveel mogelijk de werkelijkheid weer te geven.
In China heb je zelden een felle zon en een blauwe lucht. Meestal moet je het stellen met een zwak zonnetje en een nevelige, witte lucht (door de smog).
Dit maakt de meeste foto's meestal contrastarm, als je ze niet echt extreem nabewerkt.
Als ik contrast en kleuren te fel moet opdrijven, heb ik steeds het gevoel dat het te fel wordt, als ik het vergelijk met de werkelijkheid, of het origineel.
Ik hier vaak de opmerking dat mijn kleuren nogal flets zijn.
Zal er wat meer op letten om niet "vlak" te blijven.
Bedankt voor de eerlijke tips !
Bedankt voor de verheldering.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment