Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Ik vind het wel een mooi effect hoor. Maar wat is met je rechter knipperlicht...
Heb je het zo gefotosjopt? Volgens mij wel...
Ik zie ook nog een stukje dak van de trein in het andreaskruis?
En een stukje trein?
En je kan toch niet dwars door een trein heenkijken?
Interessant idee. Iets te veel trein en te weinig ghost, of is het andersom De doorlichting legt foutjes bloot maar is dit relevant aan een beoordeling Dergelijke foto's zullen altijd pro's en contra's veroorzaken. Voor mij toch een pro
grt. hogteneer
Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheckBekijk bericht
...
En je kan toch niet dwars door een trein heenkijken?
...
Als een trein met wagons voorbij komt, en je maakt een foto met een lange sluitertijd, dan zie je de achtergrond 'door' de trein omdat die minder lang in beeld was dan de rest van de opname. En dat beeld wordt ook nog eens zichtbaar door hetgeen er tussen de wagons wordt vast gelegd door de camera.
'k Ben echter ook wel benieuwd wat er écht is aan deze foto en wat er aan geshopt is. Niet als kritiek bedoeld, want de cirkeltjes die zijn aangeduid, ervaar ik niet als minpunten. Gewoon nieuwsgierig dus.
Zo zijn de kleurtjes naar mijn smaak dan weer wel mooi en maken ze de foto het bekijken waard. Het ghost effect is daarbij een meerwaarde. Maar verder vind ik de foto niet boeiend of sterk genoeg vanwege een vrij frontale benadering zonder sterke compositie. Maar ook dat is weer een kwestie van smaak, want er is wel degelijk aandacht geschonken aan de compositie en vlakverdeling.
Zoals Hogteneer zei: "Dergelijke foto's zullen altijd pro's en contra's veroorzaken."
Het is eigenlijk zeer eenvoudig.
Ik heb gewoon een hdr-opname van 5 foto's gemaakt. De eerste foto is genomen net voor de trein in beeld kwam. (vandaar die doorkijk)
Ik heb gewoon een hdr-opname van 5 foto's gemaakt. De eerste foto is genomen net voor de trein in beeld kwam. (vandaar die doorkijk)
Dat verklaart natuurlijk heel wat. Ik wist niet dat je op die manier ook zo'n resultaat kon krijgen (ik ben geen hdr-man). Mercikes voor de aanvullende info.
Comment