Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Weinig doortekening in de zwarte rotsen links en rechts vh beeld. Het geheel lijkt ook erg soft te zijn. Ik durf wedden dat er hier veel meer uit te halen is Kan haast niet wachten op een update
Knappe plaat met veel beweging en energie
Maar voor mij mag ie een stukje opgelicht worden in de middentonen en de donkere partijen...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Prachtig hoe je met dat tegemoet stromende water, die fantastische lucht er achter ontdekt.
Echt een mooie sfeer. Laat me er dus maar even bij wegdromen. Voor mij hoeft er niets
opgelicht te worden.
David ik vind dat het beeld een verwrongen indruk geeft...Omhoog lopend naar rechts.
Das mijn gevoel hoor .Ik ben hier aan het kijken op een slecht scherm wat al redelijk aan de donkere kant is dus ik kan me ergens wel vinden in reactie van Peter.
Zou je eens kunnen proberen die wat te vervormen zodat de lijnen wat meer naar beneden gaan?
Tis maar een gedacht hé?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
David ik vind dat het beeld een verwrongen indruk geeft...Omhoog lopend naar rechts.
Das mijn gevoel hoor .Ik ben hier aan het kijken op een slecht scherm wat al redelijk aan de donkere kant is dus ik kan me ergens wel vinden in reactie van Peter.
Zou je eens kunnen proberen die wat te vervormen zodat de lijnen wat meer naar beneden gaan?
Tis maar een gedacht hé?
snap niet echt wat je bedoelt met een verwrongen rechtsoplopende indruk. Er zijn enkel door de lange sluiter wolken die rechts opschuiven en golven die naar linksboven en/of rechtsonder lopen
qua licht: Het is een en blijft een quasi nacht opname en daarmee was mijn doel ook zoals bouk stelt een donkere opname te krijgen met de nadruk op de beweging van het water.
Om de donkerste delen te gaan oplichten moet je weeral in de HDR trukkendoos kruipen en die wordt al IMHO te veel gebruikt. Een nacht/avondopname moet IMHO ook donkere delen hebben. dus vandaar dat het eindresultaat een bewuste keuze is.
Ik wel er gerust eens een HDR van maken maar dit mag geen standaard worden bij landschaps en lange sluitertijd foto's. dus eerstdaags eens een update ....
snap niet echt wat je bedoelt met een verwrongen rechtsoplopende indruk. Er zijn enkel door de lange sluiter wolken die rechts opschuiven en golven die naar linksboven en/of rechtsonder lopen
Aah - maar ik begrijp het wel.
De foto helt ogenschijnlijk naar links over. Dat komt door de vervorming van het gebruikt objectief en de stromingsrichting van het water. Dit is gezichtsbedrog, dat weet ik heel goed, maar het oogt wat "verwrongen".
Dit is niet te corrigeren, behalve door ongewenste ingrijpende digitale bewerkingen. Niet doen dus. Ik denk wel dat in het veld - uh, op het strand, een positie meer naar rechts dit effect meer voorkomen had kunnen worden.
Nietemin is het een gave foto. Dat zeker. En ja, nacht is nacht of avond is avond. Toch denk ik dat een kleine correctie iets meer licht in het water had kunnen brengen zonder het effect van avond teniet te doen. Er is nog genoeg licht in de hemel, iets wat niet helemaal strookt met de donkerte van de opame...
qua licht: Het is een en blijft een quasi nacht opname en daarmee was mijn doel ook zoals bouk stelt een donkere opname te krijgen met de nadruk op de beweging van het water.
Om de donkerste delen te gaan oplichten moet je weeral in de HDR trukkendoos kruipen en die wordt al IMHO te veel gebruikt. Een nacht/avondopname moet IMHO ook donkere delen hebben. dus vandaar dat het eindresultaat een bewuste keuze is.
Ik wel er gerust eens een HDR van maken maar dit mag geen standaard worden bij landschaps en lange sluitertijd foto's. dus eerstdaags eens een update ....
Devid,
ik wil geen afbreuk doen aan deze prachtige (niet HDR)opname hoor.Begrijp me niet verkeerd.Het is zoals je al aangeeft niet de bedoeling steeds de lange sluitertijden theorie de enige oplossing is want het is inderdaad bij 1 opname dat je ook prachtige resultaten kan krijgen en een kunst. Maar mijn voorganger heeft het eigenlijk verwoord wat ik wou zeggen dus..Hiermee heb je een antwoord.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Wel nu breekt mijn klomp.
Ik bekijk thuis mijn orginele foto in CS3 en denk tchien zo donker is die hier niet .
Ik herbekijk de foto op bd alsook in picassa stel terug de meer donkere tinten vast.
Wat blijkt nu : beide foto's zijn identiek hetzelfde ( dus geen aparte bewerking) maar :
- op mijn pc staat die in CS3 in het profiel colormatch RGB
- wil ik hem uploaden via tinypic en op bd plaatsen staan die in abode RGB en veel donkerder.
De update is identiek dezelfde foto maar via "convert to profile" van colormatch RGB naar adobe RGD en ik stel nu de gelijke kleur en lichtcontrasten vast op mijn scherm in cs3 en op BD .
Comment