Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rossbeigh beach ( Ierland)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rossbeigh beach ( Ierland)

Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
    Weer een heel mooie hoor maar mijn scherm is te klein, moet altijd van boven naar onder scrollen ...
    Ctrl-knop ingedrukt houden en scrollen, dan kan je 'm perfect op maat zetten.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
      Waaw... tweeslachtig gevoel...
      Het grootste deel van de foto (van de voorgrond tot de horizon) is adembenemend mooi. Heerlijk licht (op het water - tweemaal!!!), heerlijke accenten in het groen, beresterke en complexe compo met verschillende lagen; zalige scherpte (zonder te overdrijven) en een perfecte toonzetting. Meesterlijk uitgelicht !!!
      Maar boven de horizon, die fletse, bewogen wolken - een onechte goedkope lucht... Jammer
      Greetz, Kariboe
      Damned.....bijna was me het gelukt om eens een goeie foto te maken Stomme Ierse wolken en lucht. Toch bedankt voor je opmerkingen Kariboe.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Prachtige kleuren en compositie!
        http://kadoosje.blogspot.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Damned.....bijna was me het gelukt om eens een goeie foto te maken Stomme Ierse wolken en lucht. Toch bedankt voor je opmerkingen Kariboe.
          Ooops, zonet eventjes mijn tekstje herlezen. Euh... 't komt precies wat strenger over dan bedoeld hoor ! Maar ik blijf die lucht wel jammer vinden...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            Ooops, zonet eventjes mijn tekstje herlezen. Euh... 't komt precies wat strenger over dan bedoeld hoor ! Maar ik blijf die lucht wel jammer vinden...
            Greetz, Kariboe
            Neen Kariboe....je opmerking is terecht. Het is niet echt de gedroomde lucht. Ik zou er een andere kunnen inplakken hebben....maar dat lukt niet zonder de mensen die deze foto bekijken en vooral mezelf voor de gek te houden. Je reactie zorgt ervoor dat ik nog geruime tijd moet verder proberen en zoeken om er wat beters van te maken.Een nuchtere kijk en mening is veel meer waard dan enkel woorden van lof.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
              Neen Kariboe....je opmerking is terecht. Het is niet echt de gedroomde lucht. Ik zou er een andere kunnen inplakken hebben....maar dat lukt niet zonder de mensen die deze foto bekijken en vooral mezelf voor de gek te houden. Je reactie zorgt ervoor dat ik nog geruime tijd moet verder proberen en zoeken om er wat beters van te maken.Een nuchtere kijk en mening is veel meer waard dan enkel woorden van lof.
              Aan die wolken kan je niks doen he, die zijn wat ze zijn. En valse wolken in je foto plakken, dat doe je niet. In die zin begrijp ik dat je de foto toen (2008) niet gepost hebt. Je kan dan ook argumenteren dat je die foto misschien beter niet gemaakt had, of had moeten wachten op "betere" wolken. Maar je was nu eenmaal daar op dat moment, en je hebt er het beste van gemaakt. Toch weer een zeer sterke plaat .
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Prachtig
                Ik ben gek op werken. Kan er urenlang gefascineerd naar kijken.

Comment

Tja, ik vind het toch de moeite om deze plaat hier te posten hoor - kan er toch zéér van genieten
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Met 25 sec. belichting krijg je natuurlijk dergelijke ' uitgelopen wolken ' indien anders zou het voor mij onecht overkomen.....een typische Rupsel foto met heerlijke kleuren en sterke compo

Comment

weeral heel mooi uitgewerkt Peter, met je eigen stempel erop.
                      Daar hou ik van

Super plaatje

Groeten
                      Mipstoo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                        Ctrl-knop ingedrukt houden en scrollen, dan kan je 'm perfect op maat zetten.
                        Dank u, weer iets bijgeleerd
                        BD0723BE

Comment

Prachtig gedaan. Ik wou dat ik dit ook kon, maar ik moet nog zoveel leren... Ik sta er van te kijken dat dit kan met maar 2 opnames. Het "rupsel"-effect is echt super!
                          Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Weirddoc Bekijk bericht
                            Prachtig gedaan. Ik wou dat ik dit ook kon, maar ik moet nog zoveel leren... Ik sta er van te kijken dat dit kan met maar 2 opnames. Het "rupsel"-effect is echt super!
                            De lokatie en tijdstip waarop je fotografeerd zijn natuurlijk ook van groot belang. Het is heel moeilijk om van een mindere of effenaf lelijke plek met lelijk licht een mooie foto te maken.
                            De methode om twee anders belichte foto's te blenden is niet echt zo moeilijk. Je kan op het internet veel verschillende manieren vinden om tot een nagenoeg zelfde resultaat te komen. Zoek op "Exposure blending".Of stel je vraag op het forum.

Bedankt allemaal voor de reacties

Comment

Mooie bewerking, speciaal om naar te kijken, men blijft maar kijken
                              Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

Comment

Weer een super bewerking!
                                Vriendelijke groeten,
                                Lily
                                -- visit: www.photographic-memories.be

Comment

Working...
                                X