Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het zonnetje dat de dooi inzette

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het zonnetje dat de dooi inzette

Het was de moeite waard om om te rijden naar dit plaatsje

Heel mooie foto met kleuren die er uit schieten. Ik moet wel volgen met de eerdere opmerking over de bewerking off het gebruik van een filter. De bomen rechts komen raar over met die lichtere onderkant en donkere kruin.

Groeten
    Michel

Comment

Bedankt voor de commentaren. Ik heb geen grijsfilter gebruikt omdat met een ND Grad het verschil nog te groot was. Dus besloten opnamen met verschillende belichtingstijden te maken. Met Photomatix was ik ook niet tevreden met het resultaat; het wit vd sneeuw kwam nooit echt goed over. Dan maar met PS en laagmaskers aan de slag gegaan... Volgens mij met goed resultaat, maar op die bomen moet ik idd nog wat vinden.
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Je kan met de historiepenseel de oorspronkelijke kleuren ter voorschijn toveren, dan moet dat uiteraard wel allemaal in dezelfde bewerking gebeuren. Maar zal wel een priegelwerk worden met al die takjes, en of dat nou de optie is
        1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

Comment

Knappe plaat
          mvg,
          Ludo V.

Comment

Verdorie, die over het hoofd gezien.
            Knappe prent hoor.

Een klein beetje jammer van dat hoog onkruid op de voorgrond.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

De compositie is goed en de sfeer is ook erg te smaken...maar zoals eerder reeds gezegd het is een moeilijke opdracht om zo een foto goed te blenden.

Off Topic;
              Om in de nabewerking (blend) de foto nog wat beter te krijgen moet je de belichtingswaardes van de gebruikte foto's eerst korter bij elkaar krijgen. In deze foto wil dat zeggen dat je de bovenste foto heel wat moet oplichten.......en de nu veel te witte voorgrond in de onderste foto(er zitten heel wat uitgebrande stukken sneeuw in) wat te verdonkeren. Selecteren van enkel de bomen en alle takjes is zoals eerder reeds aangehaald een titanenwerkje. Het resultaat zal waarschijnlijk wel goed ogen op een web-formaat foto....maar in grotere foto's zal je deze bewerking goed kunnen zien.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Ik ben het eens met Rupselkopke - mooie compositie, maar overdreven blending.
                vriendelijke groeten, Helen
                Updated WWW.HELENICA.NL
                ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

Comment

Wat een heerlijke plaat!

Comment

Nog een beetje oefenen op de bewerking en we gaan hier nog mooie platen zien

Mvg,
                    Wim

Comment

Ik vind de bewerking niet slecht maar het verschil is te groot..Toch een pracht van een mooiie plaat van het broek..
                      Als je de volgende keer nog eens gaat dan geef effe een gil ok?
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Bewerking geslaagd of niet, ik vind het een prachtige plaat

Comment

Bedankt voor alle commentaren en (terechte) kritiek. Ik heb hier veel aan zitten sleutelen en heb wel een aantal blends, inclusief met blekere lucht waar de overgang minder bruusk is. Ik heb me echter door gevoel laten leiden omdat ik ergen deze nog de beste vond...
                          Ik heb nog heel wat te leren en gelukkig ook een beetje daarvan hier. Nu alleszins een beetje meer met PS spelen.
                          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Een schitterende foto begint met een goede foto en een klein beetje post=processing.
                            Je hebt al genoeg goede foto's laten zien, dus dat beloofd..

Groeten
                            Mipstoo

Comment

Schoon, ik wou dat ik het kon
                              BD0723BE

Comment

Het resultaat mag er voor mij zeker zijn. Prachtige opname.
                                Sandra

Comment

Working...
                                X