Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Mooie foto.....het lichtspoor van de auto leid je mooi tot aan de toren.
Off topic; Hoe heb je de horizon in je tweede foto rechtgezet?? Ik ben een beetje een schelm en heb zonet je beide foto's eens over elkaar gelegd om de helling van de zee te bekijken. Maar buiten de horizon is er niets verdraaid in je update.....de toren en de rest vd compositie zijn ongewijzigd qua hoek. Meestal verlies je een stuk vd foto wanneer je wat verdraaid(rechtzet).....maar hier heb je niets verloren. Een erg nuttige werkmethode.....kan je een tipje van de sluier oplichten
Off topic; Hoe heb je de horizon in je tweede foto rechtgezet?? Ik ben een beetje een schelm en heb zonet je beide foto's eens over elkaar gelegd om de helling van de zee te bekijken. Maar buiten de horizon is er niets verdraaid in je update.....de toren en de rest vd compositie zijn ongewijzigd qua hoek. Meestal verlies je een stuk vd foto wanneer je wat verdraaid(rechtzet).....maar hier heb je niets verloren. Een erg nuttige werkmethode.....kan je een tipje van de sluier oplichten
Dat het jouw opvalt!
Ik heb hier twee lagen gemaakt. Met edit - free transform heb ik de bovenste laag een klein beetje gedraait zodat de horizon goed was. Daarna hele stukken van de bovenste laag weggeveegd zodat alleen een reepje rond de horizon overbleef. Dit kon bij deze opname omdat er heel veel van de streek rond de horizon haast hetzelfde kleur heeft. De methode is niet bij iedere beelden toe te passen.
Ik heb hier twee lagen gemaakt. Met edit - free transform heb ik de bovenste laag een klein beetje gedraait zodat de horizon goed was. Daarna hele stukken van de bovenste laag weggeveegd zodat alleen een reepje rond de horizon overbleef. Dit kon bij deze opname omdat er heel veel van de streek rond de horizon haast hetzelfde kleur heeft. De methode is niet bij iedere beelden toe te passen.
Bedankt voor de bijkomende uitleg Helen.......nuttige werkmethode. Beter dan een stukje van de foto te moeten verliezen (wat ik gewoonlijk bekom met rechtzetten).Ik gebruik dan wel een waterpasje....maar bij opnamen later op de dag is het moeilijk om het waterpasje nog goed te beoordelen(moeilijker zichtbaar).....dikwijls heeft dit een aflopende horizon tot gevolg en moet je gaan snijden of draaien. Dat deze door u gebruikte methode niet altijd werkt met foto's waar er teveel detail en afwisselende kleuren rond de horizon zitten begrijp ik. Merciekes
Comment