Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtoren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vuurtoren

    Prachtig beeld en technisch zeer goed uitgevoerd

    Comment


    • #17
      Re: Vuurtoren

      Heel mooie kleuren, vooral dat diepe blauw !
      Persoonlijk zou ik iets van de onderkant af doen.

      Comment


      • #18
        Re: Vuurtoren

        Mooie foto.....het lichtspoor van de auto leid je mooi tot aan de toren.

        Off topic; Hoe heb je de horizon in je tweede foto rechtgezet?? Ik ben een beetje een schelm en heb zonet je beide foto's eens over elkaar gelegd om de helling van de zee te bekijken. Maar buiten de horizon is er niets verdraaid in je update.....de toren en de rest vd compositie zijn ongewijzigd qua hoek. Meestal verlies je een stuk vd foto wanneer je wat verdraaid(rechtzet).....maar hier heb je niets verloren. Een erg nuttige werkmethode.....kan je een tipje van de sluier oplichten
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #19
          Re: Vuurtoren

          Mooi gedaan

          Mvg,
          Wim

          Comment


          • #20
            Re: Vuurtoren

            Off topic; Hoe heb je de horizon in je tweede foto rechtgezet?? Ik ben een beetje een schelm en heb zonet je beide foto's eens over elkaar gelegd om de helling van de zee te bekijken. Maar buiten de horizon is er niets verdraaid in je update.....de toren en de rest vd compositie zijn ongewijzigd qua hoek. Meestal verlies je een stuk vd foto wanneer je wat verdraaid(rechtzet).....maar hier heb je niets verloren. Een erg nuttige werkmethode.....kan je een tipje van de sluier oplichten
            Dat het jouw opvalt!

            Ik heb hier twee lagen gemaakt. Met edit - free transform heb ik de bovenste laag een klein beetje gedraait zodat de horizon goed was. Daarna hele stukken van de bovenste laag weggeveegd zodat alleen een reepje rond de horizon overbleef. Dit kon bij deze opname omdat er heel veel van de streek rond de horizon haast hetzelfde kleur heeft. De methode is niet bij iedere beelden toe te passen.
            Last edited by Helen; 17 januari 2010, 16:36.
            vriendelijke groeten, Helen
            Updated WWW.HELENICA.NL
            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

            Comment


            • #21
              Re: Vuurtoren

              Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
              Dat het jouw opvalt!

              Ik heb hier twee lagen gemaakt. Met edit - free transform heb ik de bovenste laag een klein beetje gedraait zodat de horizon goed was. Daarna hele stukken van de bovenste laag weggeveegd zodat alleen een reepje rond de horizon overbleef. Dit kon bij deze opname omdat er heel veel van de streek rond de horizon haast hetzelfde kleur heeft. De methode is niet bij iedere beelden toe te passen.
              Bedankt voor de bijkomende uitleg Helen.......nuttige werkmethode. Beter dan een stukje van de foto te moeten verliezen (wat ik gewoonlijk bekom met rechtzetten).Ik gebruik dan wel een waterpasje....maar bij opnamen later op de dag is het moeilijk om het waterpasje nog goed te beoordelen(moeilijker zichtbaar).....dikwijls heeft dit een aflopende horizon tot gevolg en moet je gaan snijden of draaien. Dat deze door u gebruikte methode niet altijd werkt met foto's waar er teveel detail en afwisselende kleuren rond de horizon zitten begrijp ik. Merciekes
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #22
                Re: Vuurtoren

                Heerlijke foto met prima compositie, goede belichting en mooie kleuren. Een geweldig "blue hour" exemplaar in mijn mening. Prachtig werk!

                Groetjes,
                Ann

                Comment


                • #23
                  Re: Vuurtoren

                  Alles is eigenlijk al gezegd, prachtige opname

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vuurtoren

                    mooie foto met een hele sterke compo...

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vuurtoren

                      Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                      mooie foto met een hele sterke compo...
                      Ik volg en ook mooie inlooplijnen naar vuurtoren: autolichtspoor + lijnen door het afgemaaide gras op de berm...
                      pitteljon.be
                      The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vuurtoren

                        Wat een kleuren,prachtig plaatje
                        Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

                        MVG FLOWER Canon7D

                        Comment

                        Working...
                        X