Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Zeer mooie reeks
Hoe krijg je dat effect erin als ik mag vragen
1 schuivertje in lightroom : clarity!
Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattynBekijk bericht
Ik ga eens tegendraads doen
Dit waren heel mooie beelden geweest zonder het effect.
Sorry maar die 'Ortho-effecten' kunnen er soms wel door maar hier vind ik het zo jammer.
ortho-effecten? heb wat zitten googlen, maar krijg alleen maar medisch gedoe! heb je wat meer info? Tegendraads zijn mag zeker! PS: de nevel is dooinevel hé, heeft niets met effecten te maken. Verder, zoals ik hierboven zei, 1 schuivertje in lightroom, vooral gebruikt om voetstappen in de sneeuw wat te verdoezelen, het pad te effenen zeg maar. Het bijkomende ietwat dromerige 'effect' vond ik persoonlijk best wat hebben. Daaraan zie je maar dat smaken verschillen
My mistake, Johan. Ik bedoelde Orton-effecten.
In de sneeuw vooral ontbreekt wat detail, maar ik begrijp nu het waarom.
Soms wou je op zulke dagen dat ze een stukje konden afzetten van zo'n mooi plekje voor de fotografen ;-)
Laatst had ik een mooi voetstapvrij plekje gevonden na een uur wandelen in de sneeuw, statiefje uitgeklapt draadontspannertje aangekoppeld, cameraatje erop, komt er binnen de minuut ene voorbij die in beeld stapt en vriendelijk zegt, mooi hee zo die verse sneeuw dat zal een mooie foto opleveren, haha
Ge moet het maar doen,een winterlandschap waar men warm van krijgt,voor mij zijn ze alle drie even mooi.Dat we in 2010 nog veel van uw fotos mogen bewonderen.
Beste wensen,
Comment