Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Een vrij frequent probleem dat ik regelmatig ondervind is inderdaad gebrek aan scherpte.
Ik tracht er extra op te letten dat de sluitertijd op z'n minst gelijk of hoger is dan het brandpuntafstand van mijn objectief.
Ik tracht wel zo veel mogelijk manueel mijn afbeeldingen te nemen.
Ach ja , oefening baart scherpe afbeeldingen
Bedankt voor jullie reacties.
Een vrij frequent probleem dat ik regelmatig ondervind is inderdaad gebrek aan scherpte.
Ik tracht wel zo veel mogelijk manueel mijn afbeeldingen te nemen.
camera goed stil houden.(statief)
gezien je exif had de opname wel scherp moeten zijn.
of misschien geen juiste nabewerking.
grt,bouk.
Tja, deze opname is in de vroege uurtjes genomen.
Hiervoor heb ik daadwerkelijk een statief gebruikt.
Misschien is het inderdaad de nabewerking. Een scherm van een laptop is het nu niet ideale.
Misschien dat de Sint een vast scherm in mijn schoen legt.
grt Danny
Tja, deze opname is in de vroege uurtjes genomen.
Hiervoor heb ik daadwerkelijk een statief gebruikt.
Misschien is het inderdaad de nabewerking. Een scherm van een laptop is het nu niet ideale.
Misschien dat de Sint een vast scherm in mijn schoen legt.
grt Danny
Ik hoop het voor je
Bij het verkleinen verscherp je de foto dan wel iets?
Hallo Ron,
Om op je vraag te beantwoorden ben ik r het origineel bestand bekeken.
Blijkt het een bracketingopname te zijn van 3 afbeeldingen.
Ik ga hier even verder kijken of er bij de verwerking geen fouten zijn opgetreden.
vind het ondanks het gebrek aan scherpte toch een mooi plaatje, mits je die takjes aan de
linkerkant weghaalt want die verstoren het ganse beeld eigenlijk
Comment