Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Herfst in Margraten
Collapse
X
-
Herfst in Margraten
Last edited by andreas612; 28 oktober 2009, 00:01.1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.Labels: Geen
-
-
Re: Herfst in Margraten
heel mooi van kleur
imho had ik de boom rechts nog wat meer ruimte geven ipv een stukje van de boom linksmijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
-
ja, mee eens, maar je ziet nu eigenlijk al dat de boom met zijn kleur aan de rechterkant al aardig ophoud, ik wilde 'm toch wel echt uit de rechterkant laten komen. Misschien dat ik die linkerboom nog 's kan wegclonen1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.
Comment
-
Zeer knappe kleuren
Welk type van filter heb je ?
Groeten
JoeriMvg Joeri, Sony RX100M7, Ricoh GR3 en GR3X, Fujifilm X100VI, DJI Pocket3, Dji Mini 4 Pro, Dji Air3, Insta360 X3 & One RS 1'Inch 360, Ricoh Theta Z1 & X, 360° & HDR fan
www.project2fotografie.be eigenaar van www.de360factory.be Make RAW No WAR
Comment
-
-
Er is iets héél vreemd aan de hand in het blauw helemaal bovenaan de foto, als je van links naar rechts kijkt gaat dit van licht naar donker naar licht naar donker, en't stoort wel een beetje
doet me denken aan het effect van een circ-pol filter op een lens met de brede hoek...Mijn foto's
Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite
Comment
-
Die bol kan ontstaan zijn door niet het juiste cokin systeem te gebruiken.
Ik weet niet welk systeem je hier gebruikt heb.
Systeem A, P, X
Cokin levert 3 verschillende systemen voor de bevestiging van filters.
De systemen zijn in beginsel gelijk maar verschillen door het formaat filters dat ze gebruiken en de lensdiameters die ze kunnen omvatten.
A-systeem
De kleinste houder, geschikt voor lensdiameters van 36 t/m 62mm.
Doorgaans gebruik je deze houder op compactcamera's en de goedkopere lenzen voor het 35mm formaat aangezien deze een kleinere filtermaat hebben.
P-systeem
Houder geschikt voor middenformaat lensdiameters van 48 t/m 82mm.
Hiertoe behoren middenformaat camera's en de duurdere lenzen voor het 35mm formaat.
Cokin adviseert deze houder voor lenzen met vaste brandpuntsafstanden vanaf 20mm (35mm formaat) of 24mm en meer voor zoomlenzen (35mm formaat), om vignettering te voorkomen.
Z- en X-systeem
Voor de grootformaat camera's of extreme groothoeken (korter dan 24mm).
Heb in de analoge tijd ook Cokin gebruikt.
Ben aan het overwegen om aan Sinterklaas een nieuwe set te vragen.
OT
Buiten de genoemde bol vind ik deze foto best geslaagd.
mvg
Antoine
Comment
-
'k heb 't P-systeem. 'K moest het filter er onder een schuine hoek onder zetten (waardoor ik ook niet op 10mm kon schieten ivm vignettering) om overbelichting net boven de horizon te voorkomen. Ik kan het filter wel doortrekken tot de horizon maar dan wordt m'n boom ook donker en daar werd ie niet mooier op, dus toen heb ik 'm schuin gezet.1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door andreas612 Bekijk bericht'k heb 't P-systeem. 'K moest het filter er onder een schuine hoek onder zetten (waardoor ik ook niet op 10mm kon schieten ivm vignettering) om overbelichting net boven de horizon te voorkomen. Ik kan het filter wel doortrekken tot de horizon maar dan wordt m'n boom ook donker en daar werd ie niet mooier op, dus toen heb ik 'm schuin gezet.
mvg
Antoine
Comment
Comment