Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst,eindelijk :-))

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Herfst,eindelijk :-))

Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
    of een verschil in kleuren/compo...graag wat specifieker
    das wat ik bedoel:
    de boom heeft prachtige Herfstkleuren die ik nergens anders in de opname terug zie.
    doordat die mooie boom de helft van je opname beslaat, gaat de andere helft verloren en das jammer, want die is door de zon en mist juist ook mooi.
    vandaar dat ik het geen mooi totaaltje vind.
    stel de boom staat meer in het midden en links van de boom had je zicht zoals rechts, dan had het plaatje (voor mij) beter in verhouding geweest.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Knap werk
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Zucht...'k wou dat 't de mijne was
        Hier ergens in de buurt vastgelegd Jean-Louis ?
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

Comment

Awel Jean -Louis ik moet den Bouk ook een beetje bijtreden en wel om het volgende..Dat de prachtige boom inderdaad wat veel kijk ruimte weg neemt..Ik ben er bijna zeker van dat je er in je reeks hebt die waar de boom wat verder staat.
          Als je de bedoeling hebt gehad om alleen maar de boom te laten zien ben je zoals altijd in je opzet geslaagd..Mooie en natuurlijk kleuren met altijd steeds weer dat frivole wat jij hanteert...
          En toch heb ik bij deze foto de neiging om naar boven te kijken en meer te willen zien...Tja er vringt mij toch iets en dat komt doordat ik het idee heb dat de boom te dicht bij staat..Maar ik vind het vooral de sfeer die er altijd goed inzit mooi weergegeven en toch weer een sterk pluspunt voor deze opname..
          Ik ben eerlijk gezegd eens benieuwd naar een andere uit je reeks van die morgen....
          Sorry maar smaken verschillen nu eenmaal en dit is niet 1 van je sterkste JLM beelden..In mijn ogen dan wel...
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            das wat ik bedoel:
            de boom heeft prachtige Herfstkleuren die ik nergens anders in de opname terug zie.
            doordat die mooie boom de helft van je opname beslaat, gaat de andere helft verloren en das jammer, want die is door de zon en mist juist ook mooi.
            vandaar dat ik het geen mooi totaaltje vind.
            stel de boom staat meer in het midden en links van de boom had je zicht zoals rechts, dan had het plaatje (voor mij) beter in verhouding geweest.
            grt,bouk.
            Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
            Awel Jean -Louis ik moet den Bouk ook een beetje bijtreden en wel om het volgende..Dat de prachtige boom inderdaad wat veel kijk ruimte weg neemt..Ik ben er bijna zeker van dat je er in je reeks hebt die waar de boom wat verder staat.
            Als je de bedoeling hebt gehad om alleen maar de boom te laten zien ben je zoals altijd in je opzet geslaagd..Mooie en natuurlijk kleuren met altijd steeds weer dat frivole wat jij hanteert...
            En toch heb ik bij deze foto de neiging om naar boven te kijken en meer te willen zien...Tja er vringt mij toch iets en dat komt doordat ik het idee heb dat de boom te dicht bij staat..Maar ik vind het vooral de sfeer die er altijd goed inzit mooi weergegeven en toch weer een sterk pluspunt voor deze opname..
            Ik ben eerlijk gezegd eens benieuwd naar een andere uit je reeks van die morgen....
            Sorry maar smaken verschillen nu eenmaal en dit is niet 1 van je sterkste JLM beelden..In mijn ogen dan wel...
            Jullie delen duidelijk de zelfde mening.... als ik het goed voorheb wringt er iets voor jullie op compositorisch vlak met als voornaamste punt dat de boom teveel aandacht naar zich toetrekt...maaaaar dat was in deze shoot nu juist wel de bedoeling,het idee was om eens trachten qua compositie een alternatief te vinden voor de,bijna altijd,vergezichten van een landschap, enerzijds wilde ik in de éérste plaats de prachtige herfstkleuren van de boom vastleggen en anderzijds ( rechts ) de boom te plaatsen in een groter geheel en daarbij tevens een mooie diepte te creëren achter de boom om uiteindelijk er geen 'platte' foto aan over te houden....'t is zeer zeker geen typisch JLM plaatje maar heb dan ook zeer bewust getracht om vernieuwing te zoeken in mijn fotografie....ander foto's uit deze reeks ?.....allemaal hetzelfde stramien..foto's waar dezelfde boom verder in 't landschap staat ?.....tientallen, versprijd over x aantal jaren Schulensmeer....seen that,done that

Bedankt voor de reaktie

Comment

Jullie delen duidelijk de zelfde mening.... als ik het goed voorheb wringt er iets voor jullie op compositorisch vlak met als voornaamste punt dat de boom teveel aandacht naar zich toetrekt...maaaaar dat was in deze shoot nu juist wel de bedoeling,het idee was om eens trachten qua compositie een alternatief te vinden voor de,bijna altijd,vergezichten van een landschap, enerzijds wilde ik in de éérste plaats de prachtige herfstkleuren van de boom vastleggen en anderzijds ( rechts ) de boom te plaatsen in een groter geheel en daarbij tevens een mooie diepte te creëren achter de boom om uiteindelijk er geen 'platte' foto aan over te houden....'t is zeer zeker geen typisch JLM plaatje maar heb dan ook zeer bewust getracht om vernieuwing te zoeken in mijn fotografie....ander foto's uit deze reeks ?.....allemaal hetzelfde stramien..foto's waar dezelfde boom verder in 't landschap staat ?.....tientallen, versprijd over x aantal jaren Schulensmeer....seen that,done that

Bedankt voor de reaktie
              tja..JLM tis slecht mijn mening hoor, niet meer een niet minder.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bedankt voor de reaktie
                Jean Louis,

je hebt hier een punt..Ik weet dat de boven in het lanschap een ewige eye catcher zullen zijn maar ik begrijp je standpunt maar al te goed. begrijp me niet verkeerd hé en ik wil het zeker geen platte opname noemen hoor ..verre van zelfs.het is gewoon een nieuwe JLM look die ik een beetje gewoon moet worden en inderdaad er moet eens en frisse herfst wind door het meer waaien..
                Ik zie nu net de foto op mijn thuis pc en de kleuren zien er schitterend uit wat de foto nu een stuk aangenamer maakt om naar te kijken maar smaken verschillen en das nu eenmaal geen afbreuk aan je werk..
                Ik verwacht zeker nog meer moois van dit.Laar maar komen.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Voor mij is dit een prachtige impressie van de herfst. Alles klopt gewoon : licht, scherpte/zachtheid, kleur, compo. Vakwerk !

peter
                  www.peterlaurent.be

Comment

Mooi hoor!
                    Groetjes Hendrika

Comment

Een echte en mooie herfstfoto.

groetjes

moniq
                      groetjes, moniq (BD1321BE)

A picture paints a thousand words

Comment

Mooi...
                        Begrijp ik het goed, heb je 3 opnames gemaakt en die nadien in fotoshop samengevoegd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk bericht
                          Mooi...
                          Begrijp ik het goed, heb je 3 opnames gemaakt en die nadien in fotoshop samengevoegd?
                          Yep, vanuit 1 opname krijg je nooit genoeg dynamiek om alles evenredig te belichten

Comment

ik vind het heel erg geslaagd, zalige kleuren!
                            groeten, Kristof
                            Canon EOS 5D mkII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pbj Bekijk bericht
                              Vakwerk man echt knap

Groeten

Joeri
                              kan het niet beter verwoorden JL sjiek

jk

Comment