Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Zit meestal ook met hetzelfde probleem: de voorgrond zit wel goed, maar de lucht wil dan niet mee. Te weinig dynamiek is dat dan, zeker?
Zelf probeer ik dat meestal op te lossen door in de nabewerking de lucht apart te selecteren en te bewerken. Is wel tijdrovend en je moet ook opletten om er niet in te overdrijven, want dat zie je meestal door een onnatuurlijke grens tussen hemel en landschap, wat dan weer op zijn beurt de foto verknoeit.
@ Trees : voor mij waren al die schapen typisch voor Texel, ikzelf woon in de Kempen :-)
heb nog veel meer fotokes van daar met de zee, de vuurtoren etc .
deze foto is 's avonds genomen zonder zon .... hoe kan ik hem dan verbeteren ? in photoshop ? (of op ander moment fotograferen ? )
Comment