Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Mooi plaatje in de schoonste (foto) tijd van het jaar.
vraagje : heb jij een (verloop of hoe noemt zo iets) filter gebruikt? de lucht vind ik wat te geel (links boven)
Mijn gedacht hé!.
Ik heb inderdaad een verloop gebruikt maar ik heb het ergste rood wat weg gehaald waardoor je inderdaad de indruk krijgt dat hij wat gelig is..Anders was hij erover voor mij..En de rest van het verloop mocht de foto wel hebben vind ik persoonlijk..Hij was ook bijna tegen de zon in genomen wat snel een uitgebrand gevoel geeft en dat heb ik daar mee proberen op te lossen..Het Histogram gaf nogtans net dat weer...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Is dit wel geschikt zo'n filter voor dergelijke foto's?
Heb precies het gevoel dat hier niets scherp opstaat?
Ik had dat gevoel ook hoor maar ik ben nog aan het experimenteren met een nieuwe verscherpings methode en dat gaat met deze soort opnames als er veel wind is en bewegings onscherpte van de bladeren soms wel eens fout..Afwachten tot het volledig windstil is dan..En deze is ook uit de hand genomen en ik bibberde wel een beeke van de eerste kou...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Ik had dat gevoel ook hoor maar ik ben nog aan het experimenteren met een nieuwe verscherpings methode en dat gaat met deze soort opnames als er veel wind is en bewegings onscherpte van de bladeren soms wel eens fout..Afwachten tot het volledig windstil is dan..En deze is ook uit de hand genomen en ik bibberde wel een beeke van de eerste kou...
Comment