Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het blauwe uur in Canada

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het blauwe uur in Canada

Oorspronkelijk geplaatst door Ann75 Bekijk bericht
    Hoi Pascal,

Dank je voor je eerlijke mening. Ik heb eigenlijk nog nooit blending gedaan en ben er niet echt bekend mee. Ik heb de foto wat belicht in de voorgrond via curves als ik de foto van RAW naar JPEG omzette en verder wat contrast toegevoegd en dat is het eigenlijk. Ben gene held in al die Photoshop toestanden. HDR gaat nog wel wat, maar ook niet zo super.

Toch bedankt voor je inzicht!
    Groetjes,
    Ann
    Als je op internet even zoekt op exposure blendings dan kan je zeker en vast iets vinden..Anders geef je maar een PM dan stuur ik je dat wel op.
    Even zoeken in 1 van Rupselkopke zijn posts daar heeft hij ooit eens een volledig draadje over geschreven..Zeer interessant en leerijk en vooral poepsimpel...
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Dank aan allen voor de reacties!

Groetjes,
      Ann

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Als je op internet even zoekt op exposure blendings dan kan je zeker en vast iets vinden..Anders geef je maar een PM dan stuur ik je dat wel op.
      Even zoeken in 1 van Rupselkopke zijn posts daar heeft hij ooit eens een volledig draadje over geschreven..Zeer interessant en leerijk en vooral poepsimpel...
      Ik heb dat draadje gevonden van Rupselkopke en vond het erg interessant. Het probleem is dat ik geen foto's heb die ik op dezelfde genomen heb met verschillende exposures. Volgende keer zal ik dat zeker doen, ze kunnen soms wel eens van pas komen. Bedankt voor de tips!

Groetjes,
      Ann

Comment

Ann ik vind het ook een knappe plaat hoor maar ik ga eens tegendraads doen en mijn eerlijke mening geven ok?
        De compo op zich is goed.Ik zou wel in de voorgrond wat meer details hebben willen zien door een blending misschien..Het is wat een harde bedoening daar snappie? De stenen zijn redelijk contrastrijk net alsof het zwarte puimsteen is..
        Voor de rest het puntje boven de bergtoppen zou ik ook weg doen en je handtekening uit het beeld halen...Maar het is en blijft een knappe opname hoor.Laat eens wat meer zien van deze reeks ok?
        Spikke heeft voor een stuk gelijk hoor - en het is de moeite van het proberen waard i
        Maar... als ik eerlijk moet zijn, doet het toch deugd aan 't herte dat er nog beelden mogelijk zijn met verhullende en aan de verbeelding overlatende donkere delen...
        M.a.w. ik vind dit een mooie plaat en de voorgrond laat mij genoeg zien, maar laat toch de meeste aandacht vrij voor het heerlijk schouwspel in de achtergrond.
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          Spikke heeft voor een stuk gelijk hoor - en het is de moeite van het proberen waard i
          Maar... als ik eerlijk moet zijn, doet het toch deugd aan 't herte dat er nog beelden mogelijk zijn met verhullende en aan de verbeelding overlatende donkere delen...
          M.a.w. ik vind dit een mooie plaat en de voorgrond laat mij genoeg zien, maar laat toch de meeste aandacht vrij voor het heerlijk schouwspel in de achtergrond.
          Greetz, Kariboe
          Je hebt hierbij ook gelijk Kariboe..Deze opname is zonder foefelen eigenlijk zeer en ik citeer ...zeer geslaagd. maar ik bedoel alleen maar dat je dat ietsjes meer kan bekomen als je de techniek beheerst..Maar dat wist je al hé?
          Ann maakt zowieso met haar beperkte middelen altidj wel knappe beelden..
          Mvg, Pascal,Schoonspikke
          Als je schiet..schiet dan raak!
          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Je hebt hierbij ook gelijk Kariboe..Deze opname is zonder foefelen eigenlijk zeer en ik citeer ...zeer geslaagd. maar ik bedoel alleen maar dat je dat ietsjes meer kan bekomen als je de techniek beheerst..Maar dat wist je al hé?
            Ann maakt zowieso met haar beperkte middelen altidj wel knappe beelden..
            Volmondig akkoord Spikke
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik vind het een heerlijke foto. Wat een geluk om alle dagen in deze streek te kunnen toeven. Vancouver staat niet voor niks gerankt als een van de meest aangename steden ter wereld
              https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Mooi. Moet heerlijk zijn om de stad met al zijn drukte (& drukdoeners) van op een afstand
                en in stilte te bewonderen. Je kan je daarbij afvragen of we gek zijn geworden, of je kalm
                verbazen tot wat een mens allemaal in staat is; (zoals bijvoorbeeld dergelijke mooie foto's
                nemen ginds en ze hier netjes aan ons voor te leggen).

Comment

Wat een heerlijke opname.
                  Ann, je moet toch echt eens een SD bij jou in de buurt organizeren
                  Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                  Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

Comment

Working...
                  X