Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ieperse vestingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ieperse vestingen

Ik vind deze plaat niet te bediscussieren..
    tja daar gaan we weer.
    maar met deze redenering is zelfs de meest afschuwelijke verminking van een opname toegestaan, want een kwestie van smaak.

Persoonlijk kan ik deze bewerking niet waarderen.
    Ze is niet mooi, helemaal onnatuurlijk.
    maar ja 't is een kwestie van smaak.

Comment

persoonlijk vind ik dit iets erover. smaken kunnen inderdaad verschillen maar hier heeft de bewerking de bovenhand. het helpt het landschap niet meer.

Comment

Mijn eerste indruk was, mooi plaatje, maar de wolken hadden een heel klein beetje helderder mogen zijn.
        Toch mooi gedaan.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Tja, het is in de mode, maar 't is zeker niet mijn ding - de bewerking is prominent en dient het beeld niet...
          Met respect !
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Mijn ding is het wel hoor

Comment

Een hele fraaie plaat.
              De dreigende lucht is mooi gevangen.
              Ook de weerspiegeling van de lucht in het water is heel goed gedaan.
              Groeten : Anne14

http://www.fotosite-anne.net/wordpress

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                Ja, 't zijn idd nog niet echt herfstkleuren, we zitten nog in een overgangsfase.
                ik ben ook van ieper en kom veel langs over die brug waar die foto genomen is.
                de kleuren van de bomen vind ik net iets te veel bewerkt, voor de rest leuke foto en compo !
                canon eos 50D

Comment

even was ik met je mee ... ik dacht dit is knap ... en dan toch :nee, het is er iets over.
                  Dat is ook mijn gedacht. De lichtverdeling en de kleuren zijn niet in balans
                  Homo Sapiens Pentaxiensis

Comment

Ik ben zelf heel veel bezig met lagen en bewerkingen,en als ik dit dan zie ,dan denk ik : dat kan beter.
                    Nu heb je een donkere band over het bovenste deel van de bomen ( die hebben ongewild mee de bewerking ondergaan van de wolken ),maar iets lager zie je tussen de bomen door de lucht wit doorheen schijnen zoals ie voorheen was,en dat weerspiegelt zelfs in het water.Zulke dingen moet je ( veel ) nauwkeuriger doen want ze doen afbreuk aan het geheel.

Walter
                    D850

Comment

Ik vind deze zeer knap.

Comment

Bedankt alvast voor de vele reacties.
                        Mensen die fotografie benaderen vanuit het standpunt dat een foto een zo exact mogelijke weergave moet zijn van de werkelijkheid zullen aan die foto niet veel hebben.
                        Mensen die ruimdenkend zijn en grenzen willen verleggen, en de creativiteit van de fotograaf toelaten kunnen hier wel iets in zien.
                        Is een Van Gogh nog realistisch ???
                        Voor mij gaat fotografie veel verder dan plaatjes schieten.
                        Als men achteraf iets nieuws creert met dit plaatje, nieuwe stijlen vormt, voor mij kan dit allemaal, enkel het eindresultaat telt, en als het bij iemands eerste aanblik zijn aandacht trekt, dan zit het goed.
                        Maar ja, 't zal mss cliche klinken, smaken en interpretaties verschillen nu eenmaal.
                        popol

http://www.fotopopol.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door popol1964 Bekijk bericht
                          Bedankt alvast voor de vele reacties.
                          Mensen die fotografie benaderen vanuit het standpunt dat een foto een zo exact mogelijke weergave moet zijn van de werkelijkheid zullen aan die foto niet veel hebben.
                          Mensen die ruimdenkend zijn en grenzen willen verleggen, en de creativiteit van de fotograaf toelaten kunnen hier wel iets in zien.
                          Is een Van Gogh nog realistisch ???
                          Voor mij gaat fotografie veel verder dan plaatjes schieten.
                          Als men achteraf iets nieuws creert met dit plaatje, nieuwe stijlen vormt, voor mij kan dit allemaal, enkel het eindresultaat telt, en als het bij iemands eerste aanblik zijn aandacht trekt, dan zit het goed.
                          Maar ja, 't zal mss cliche klinken, smaken en interpretaties verschillen nu eenmaal.

Amen
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                          X