Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Heel mooi. Ik ben het echter eens met Bouk. Het onderste gedeelte van de foto is veruit het intressantst, dus zou ik de horizon een stuk hoger leggen. Prachtige kleuren en belichting.
Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit
Samenvoeging met 3 exposures? Is dit een vorm van HDR?
Eigenlijk is het een vorm van HDR, ja.
De meeste camera's hebben wel een exposure-bracketing optie. Hiermee kan je een scéne schieten met verschillende belichtingen (bv. -1/0/+1). Vervolgens voeg je de drie foto's samen in PS in 3 lagen, waarbij je het gewenste belichtingseffect kan doordrukken vanuit een onderliggende laag. Zo kan kan je selectief belichten.
PS: Bedankt voor de commentaren
:30D::5D::Sigma 18-50 F2.8 EX DC::Canon 17-40L F4::Canon EF 70-300 F4-5.6 IS USM::Canon 100 F2.8 macro::Canon EF 300L F4 IS::knutselspul:
vind m erg goed... heerlijke kleuren en de goeie sfeer weergegeven. Door je compo een fraaie dieptewerking... ik volg dat er een stukkie van de lucht af kan. Gr. Francois
BD1769NL, Sony A850, glas 16 - 400mm, Canon G9, statieven, studioflitsset etc. en mijn MacBook Pro I5 Flickr of Mijn Website
Comment