Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenzaam en alleen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Eenzaam en alleen

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ik ga bij deze foto niet de beoordeling mooi of lelijk geven.....ik ga deze keer de beslissing bij uzelf laten. Stel jezelf een paar simpele vragen en je weet zelf of de foto maar middelmatig is,....slecht is, ......of net enorm goed, waar je terecht fier op kunt zijn. Vraag 1; De mensen die reeds gereageerd hebben zijn dat mensen die oprecht hun mening geven of zijn ze eerder heel gul en willen ze me besparen van kritiek....zitten er veel mensen tussen die je totaal niet kent en toch hun lofbetuigingen gaven???(deze mensen hebben namelijk minder moeite om de foto kritisch te bekijken en te beoordelen). Vraag 2 ; Zou de gewone man in de straat( niet amateur fotograaf) er kunnen in slagen om deze foto te maken indien hij hetzelfde toestel en ook alle andere accesoires zou gebruiken? Vraag 3 ; Ben ik zelf kritisch geweest.....en waarom heb ik getwijfeld om hem te plaatsen? Vraag 4; Heb ik deze foto niet geplaatst omdat ik niks anders(beters) had en toch graag nog een foto op het forum wou zetten? Vraag 5 ; Wat maakt deze foto zo speciaal dat ik hem zelf goed genoeg vind om in showcase te zetten?( mooi licht, mooi onderwerp, interessant, sfeer, compositie, standpunt).
    Hehe, eentje om in te kaderen is dit...
    Rupselkopke, you're my man
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      Peter,
      Mijn recente HOF foto die heb ik gepost op ONEexposure en die is daar rejected.

Goeie zet om eens iets buiten BD te proberen. Je komt op ONE exposure regelmatig nog mensen van BD tegen. BD is een erg goeie site voor beginnende fotografen die er veel nuttige tips, truks en andere info kunnen vinden.....maar als je enkel hier op BD je informatie blijft halen dan zal je heel snel tot de conclusie komen dat je na een tijd gewoon ter plaatse staat te trappelen. Het is altijd fijn om veel lof te krijgen.....iedereen zoekt wat erkenning voor hetgene wat hij doet. Maar op op deze site ligt het gehalte lof zo hoog dat je na een tijdje niet meer weet wat goed of minder goed is. Indien je goed in markt ligt maakt het echt niet langer uit wat je plaatst.....de duimen gaan omhoog en de hartjes vliegen. Met een klein beetje zelfkritiek kom je veel verder vooruit. Je bent natuurlijk vrij om te kiezen hoe ver je met je hobby wil gaan. Het kan voor u perfect voldoende zijn om een paar keer per week een foto te plaatsen en te hopen dat hij in de smaak valt.........anderzijds laat uw poging tot het plaatsen van een foto op ONE exposure toch ook nog iets anders vermoeden.Je wil toch net ietske meer dan wat duimen en hartjes dacht ik

ps ; Ik slaag er hier weerom volledig in om off-topic te reageren Indien het niet toegelaten is haal alles maar weg hé moderator.

[Mod]Quote verbeterd.[/Mod]
      Last edited by LesC; 26 september 2009, 15:18. Reden: Quote verbeterd
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Hehe, eentje om in te kaderen is dit...
        Rupselkopke, you're my man
        Greetz, Kariboe
        Deze stelling kan je dubbel bediscussieren. Of wel neem ik het verkeerd op of wel niet.
        Deze site draait niet alleen op een paar mensen die elke week een HOF foto plaatsen maar om kameraadschap en begrip. Ik vind deze opmerking dan ook misplaatst.En niet omdat ik het mij persoonlijk aantrek maar het wil zo veel zeggen voor mij als.."er is maar 1 regel en das die van de sterksten..
        Ik ben niet verplicht om als beginnend fotograaf of hobbyist zoals ze ons soms noemen de regels op te nemen van de meer ervaren fotografen maar vrij te zijn in de keuzes die ik zelf maak.
        Tips waarvoor ik dankbaar ben daar kan ik altijd iets mee en ben de eerste om daar iets mee te doen..

Ik denk dat het logisch is als Rupselkopke of jij een advies of een opmerking geven over je foto dat een TS daar misschien meer gaat uit putten dan dat er iemand anders een oordeel geeft..Maar is dit sluitend? Ik denk het niet hoor.
        Zeg nu zelf..
        Het staat psychologisch vast dat iedereen hier op BD commentaren krijgt van een senior menber met 7000 berichten of in somigge gevallen 60000 dat deze persoon meer aanziens lijkt te krijgen dan iemand die nog maar net de kop opsteekt op BD..
        Ik ken velen hier op BD waarbij ikzelf die nog maar van 2008 bij bd zijn met bijna 6000 posts veel meer aanziens krijgen dan een nieuweling..Psychologisch is het zo en je kan er niet ronduit..Wil dat zeggen dat mijn mening sluitend is? Nee potverdorie..
        Ik post gewoon veel reacties omdat ik dat kan op vanop mijn werk. Zo simple is dat? BEn ik daarom een ervaren fotograaf....nee hoor.
        Is mij wil wet....Belange niet
        Moet iedereen mij steunen met hartjes en duimpjes...nee hoor..
        Ben ik kritisch genoeg over iemand zijn fotos...Niet altijd....Over mijn eiegen fotos? Misschien ook niet....
        Daarom versta ik Peter zijn post volledig en hij lijkt me daarom ook dat hij zich mateloos ergert aan al de positieve reacties die ik krijg van ierdereen zonder dat er iemand een echte komentaar durft te geven.Wat niet is...
        Das zijn recht maar dat is ieder zijn recht om daar over te oordelen.

Clubjes van Sympatie heb je overal. Daar kan je niet onderuit.En is hier al meerdere keren angekaart..
        Ik poste overlaatst nog een reactie bij 1 van de fotos van Madmax.."Landschappen zijn ook mooi hoor" omdat daar ook de mannen zitten...
        Ik post steeds reacties op alle topics maar er zijn er die dit ook niet doen..Je hebt nu eenmaal smaken die verschillen en ik durf zeggen dat ik ook een tendens zie dat de mensen die reageren op mijn fotos ook landschappen verkeizen boven de modellen of iets anders.
        Das even wat ik kwijt wilde omdat dit toch wel een beetje op mijn gemoed speelde.
        Maar geen verwijt naar niemand..

Peter,

Mijn recente HOF foto die heb ik gepost op ONEexposure en die is daar rejected.
        Goeie zet om eens iets buiten BD te proberen. Je komt op ONE exposure regelmatig nog mensen van BD tegen. BD is een erg goeie site voor beginnende fotografen die er veel nuttige tips, truks en andere info kunnen vinden.....maar als je enkel hier op BD je informatie blijft halen dan zal je heel snel tot de conclusie komen dat je na een tijd gewoon ter plaatse staat te trappelen. Het is altijd fijn om veel lof te krijgen.....iedereen zoekt wat erkenning voor hetgene wat hij doet. Maar op op deze site ligt het gehalte lof zo hoog dat je na een tijdje niet meer weet wat goed of minder goed is. Indien je goed in markt ligt maakt het echt niet langer uit wat je plaatst.....de duimen gaan omhoog en de hartjes vliegen. Met een klein beetje zelfkritiek kom je veel verder vooruit. Je bent natuurlijk vrij om te kiezen hoe ver je met je hobby wil gaan. Het kan voor u perfect voldoende zijn om een paar keer per week een foto te plaatsen en te hopen dat hij in de smaak valt.........anderzijds laat uw poging tot het plaatsen van een foto op ONE exposure toch ook nog iets anders vermoeden.Je wil toch net ietske meer dan wat duimen en hartjes dacht ik

ps ; Ik slaag er hier weerom volledig in om off-topic te reageren Indien het niet toegelaten is haal alles maar weg hé moderator.
        Waarom zou je dit laten verwijderen..Het is geen reklame voor BD maar het is toch interessant niet?
        Ik hoop dat je bovenstaande niet verkeerd interpreteerd maar jij hebt gelijk en ik heb ook gelijk vind ik.
        Als er mensen zijn waar ik veel van leer dan zeg ik het ook.
        Zla ik nu minder gaan posten..Ik weet het niet hoor? Voor mij is dit nooit een wedstrijd maar en gewone Hobby..En oneXposure is te hoog gegrepen voor mij..Streef ik dat na? Helemaal niet.Heb veel plezeier in het gene wat ik doe en wil gewoon verder op dit elan.Ik heb op andere sites ook fotos gepost met dezelde eerlijke reactie van op BD maar minder met duimpjes en mee text..Voor sommigen die door het BD willen uitfietsen zijn het dikwijls maar gewoon Oeehhhh,s en Ahhhhhhhhhhhhhhhhh,s maar das een persoonlijke keuze vind ik.Doet iemand iets met kritiek? das ook persoonlijk.MAar wat nut heeft het dat in morgen een ND filter ga kopen en fotos a'la Rupselkopke ga maken? Iedereen heeft zijn eiegen technieken om zijn fotos te maken. En das niet kwalijk bedoeld hé Peter maar ik denk wel dat je weet wat ik bedoel..Ik wil gewoon geen copy zijn van iemand anders..Ik heb je al dikwijls gevraagd om samen eens een Workshop te doen of met BDers s'morgens rond het meer te gaan shooten ergens..Dat zijn de dingen die mij boeien..Een goeie foto die daar uit voorvloeid is steeds meegenomen maar ik hou vooral van het menselijk aspect en de ideen van ieder mens..Tot zo ver mijn preek..
        BTW..Ben blij om zondag wat BD,ers in levende lijven te zien..Tot Zondag.

[Mod]Quote verbeterd.[/Mod]
        Last edited by LesC; 26 september 2009, 15:20. Reden: Quote verbeterd
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Deze stelling kan je dubbel bediscussieren. Of wel neem ik het verkeerd op of wel niet.
          Deze site draait niet alleen op een paar mensen die elke week een HOF foto plaatsen maar om kameraadschap en begrip. Ik vind deze opmerking dan ook misplaatst.En niet omdat ik het mij persoonlijk aantrek maar het wil zo veel zeggen voor mij als.."er is maar 1 regel en das die van de sterksten..
          Ik ben niet verplicht om als beginnend fotograaf of hobbyist zoals ze ons soms noemen de regels op te nemen van de meer ervaren fotografen maar vrij te zijn in de keuzes die ik zelf maak.
          Tips waarvoor ik dankbaar ben daar kan ik altijd iets mee en ben de eerste om daar iets mee te doen..

Ik denk dat het logisch is als Rupselkopke of jij een advies of een opmerking geven over je foto dat een TS daar misschien meer gaat uit putten dan dat er iemand anders een oordeel geeft..Maar is dit sluitend? Ik denk het niet hoor.
          Zeg nu zelf..
          Het staat psychologisch vast dat iedereen hier op BD commentaren krijgt van een senior menber met 7000 berichten of in somigge gevallen 60000 dat deze persoon meer aanziens lijkt te krijgen dan iemand die nog maar net de kop opsteekt op BD..
          Ik ken velen hier op BD waarbij ikzelf die nog maar van 2008 bij bd zijn met bijna 6000 posts veel meer aanziens krijgen dan een nieuweling..Psychologisch is het zo en je kan er niet ronduit..Wil dat zeggen dat mijn mening sluitend is? Nee potverdorie..
          Ik post gewoon veel reacties omdat ik dat kan op vanop mijn werk. Zo simple is dat? BEn ik daarom een ervaren fotograaf....nee hoor.
          Is mij wil wet....Belange niet
          Moet iedereen mij steunen met hartjes en duimpjes...nee hoor..
          Ben ik kritisch genoeg over iemand zijn fotos...Niet altijd....Over mijn eiegen fotos? Misschien ook niet....
          Daarom versta ik Peter zijn post volledig en hij lijkt me daarom ook dat hij zich mateloos ergert aan al de positieve reacties die ik krijg van ierdereen zonder dat er iemand een echte komentaar durft te geven.Wat niet is...
          Das zijn recht maar dat is ieder zijn recht om daar over te oordelen.

Clubjes van Sympatie heb je overal. Daar kan je niet onderuit.En is hier al meerdere keren angekaart..
          Ik poste overlaatst nog een reactie bij 1 van de fotos van Madmax.."Landschappen zijn ook mooi hoor" omdat daar ook de mannen zitten...
          Ik post steeds reacties op alle topics maar er zijn er die dit ook niet doen..Je hebt nu eenmaal smaken die verschillen en ik durf zeggen dat ik ook een tendens zie dat de mensen die reageren op mijn fotos ook landschappen verkeizen boven de modellen of iets anders.
          Das even wat ik kwijt wilde omdat dit toch wel een beetje op mijn gemoed speelde.
          Maar geen verwijt naar niemand..

[Mod]Hier staat een lege quote, z.g. van RUPSELKOPKE [/Mod]
          [Mod]Ik weet niet wie je hierboven wilt citeren, maar ook hieronder, want volgens spikkesenior was onderstaande van RUPSELKOPKE.
          Maar het is van je schoonzoon, niet van RUPSELKOPKE![/Mod]

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke
          Waarom zou je dit laten verwijderen..Het is geen reklame voor BD maar het is toch interessant niet?
          Ik hoop dat je bovenstaande niet verkeerd interpreteerd maar jij hebt gelijk en ik heb ook gelijk vind ik.
          Als er mensen zijn waar ik veel van leer dan zeg ik het ook.
          Zla ik nu minder gaan posten..Ik weet het niet hoor? Voor mij is dit nooit een wedstrijd maar en gewone Hobby..En oneXposure is te hoog gegrepen voor mij..Streef ik dat na? Helemaal niet.Heb veel plezeier in het gene wat ik doe en wil gewoon verder op dit elan.Ik heb op andere sites ook fotos gepost met dezelde eerlijke reactie van op BD maar minder met duimpjes en mee text..Voor sommigen die door het BD willen uitfietsen zijn het dikwijls maar gewoon Oeehhhh,s en Ahhhhhhhhhhhhhhhhh,s maar das een persoonlijke keuze vind ik.Doet iemand iets met kritiek? das ook persoonlijk.MAar wat nut heeft het dat in morgen een ND filter ga kopen en fotos a'la Rupselkopke ga maken? Iedereen heeft zijn eiegen technieken om zijn fotos te maken. En das niet kwalijk bedoeld hé Peter maar ik denk wel dat je weet wat ik bedoel..Ik wil gewoon geen copy zijn van iemand anders..Ik heb je al dikwijls gevraagd om samen eens een Workshop te doen of met BDers s'morgens rond het meer te gaan shooten ergens..Dat zijn de dingen die mij boeien..Een goeie foto die daar uit voorvloeid is steeds meegenomen maar ik hou vooral van het menselijk aspect en de ideen van ieder mens..Tot zo ver mijn preek..
          BTW..Ben blij om zondag wat BD,ers in levende lijven te zien..Tot Zondag.
          mijn eerlijke mening - een hoop gezeik om zogezegd kritisch te zijn terwijl het voor de meerderheid van de "beoordelers" om een gewone, (h)eerlijke knappe foto gaat en is het daar niet dat toch uiteindelijk om gaat ? gewoon met de voetjes op de grond blijven is voor de meeste BD'ers de juiste ingesteldheid - het blijft inderdaad een hobby en o ja het grote gelijk bestaat niet - het is enkel het resultaat wat telt
          Last edited by LesC; 26 september 2009, 15:27. Reden: Quote verbeterd
          nikon coolpix s9100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht

mijn eerlijke mening - een hoop gezeik om zogezegd kritisch te zijn terwijl het voor de meerderheid van de "beoordelers" om een gewone, (h)eerlijke knappe foto gaat en is het daar niet dat toch uiteindelijk om gaat ? gewoon met de voetjes op de grond blijven is voor de meeste BD'ers de juiste ingesteldheid - het blijft inderdaad een hobby en o ja het grote gelijk bestaat niet - het is enkel het resultaat wat telt
            "Een hoop gezeik" is wel een erg rare manier om iemands welgemeende mening en kritiek te omschrijven. Schoonspikke(degene aan wie ik mijn mening gaf)weet zeker dat ik het NOOIT slecht bedoel. Ik begrijp wat je hier wil zeggen met "het is enkel het resultaat wat teld ". Wel ....je kan een nagel mooi met een hamer in een plank slaan of je kunt dit ook met de blote vuist doen.Uiteindelijk zal die nagel ook wel in de plank geraken. Ik probeer om sommige mensen(waarvan ik weet dat ze potentieel hebben) hier een hamer te geven waardoor het uiteindelijke resultaat veel sneller bekomen, en mooier zal ogen. Voor mijn part spikkesenior ...blijf jij maar gerust met uw vuist slaan.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

[Mod]Mag ik aan de bovenstaande posters vragen om hun post te openen en aan te passen, waar nodig? Er moet geen tekst of niets verwijderd worden, maar in de post van Spikkesenior, bijvoorbeeld, maar evengoed in die van RUPSELKOPKE worden er, door weggevallen haakjes, verkeerde citaten geplaatst. Bijvoorbeeld die citaat onderaan Spikkeseniors post #34 is NIET van RUPSELKOPKE maar van Schoonspikke. Zo worden misverstanden in het leven geroepen, en krijg je onderlinge discussies die er niet eens hoeven te zijn. Ik heb de indruk dat de meningen erg dicht bij elkaar liggen.
              Weet je wat... ik probeer zelf jullie posts aan te passen, maar wees vrij me te wijzen op eventuele fouten die ik zou maken, of beter nog: verbeter zelf dan die fouten! [/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Zeg nu zelf..
                Oops Spikke, je interpreteert mijn (korte) opmerking helemaal verkeerd denk ik !
                Mijn tekstje ging gewoon over de wijze woorden van Rupselkopke, los van het beeld in dit topic, ook los van alle voorgaande opmerkingen.
                Je kan toch onmogelijk de 5 vragen die hij daar netjes achter elkaar zet, als onzin beschouwen... Ze gaan allemaal over een gezonde portie "zelfkritiek", de relativiteit van positieve reacties op een vrijblijvend medium als internet én een alerte houding over de kwaliteit van je eigen fotografie. De reacties op dit forum zijn een waardemeter voor je beelden, maar echter maar tot op een bepaalde hoogte.
                De eigen appreciatie en de gedachten van fotografen die je hoog inschat zijn imho voor een stuk bepalender...

Enfin zo zie je maar weer, het geschreven woord is vatbaar voor interpretatie, voorzichtigheid in het schrijven is dus aangewezen
                Hopelijk is het misverstand hiermee van de baan...
                Greetz, Kariboe

Bijkomende PS :
                Waarom zou je niet proberen om binnen te raken bij "Onexposure". Het hangt natuurlijk een beetje af wat je wil bereiken met je fotografie, maar de lat hoog leggen kan ook een stimulans zijn om door te gaan, om creatief en boeiend te BLIJVEN. Creatieven mensen, scheppers met een kunstenaarshart hebben een gevaarlijke geest : laaiend enthousiast met 'n brandende scheppingsdrang. Maar soms ook gevaarlijk leeg en doods. Het vuur brandend houden is een voortdurende opdracht. Een hoger doel kan daartoe een stimulans zijn...
                Ik heb het al gezegd - ik had voor "paster" moeten leren
                Last edited by Kariboe; 26 september 2009, 20:27.
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                  Oops Spikke, je interpreteert mijn (korte) opmerking helemaal verkeerd denk ik !
                  Mijn tekstje ging gewoon over de wijze woorden van Rupselkopke, los van het beeld in dit topic, ook los van alle voorgaande opmerkingen.
                  Je kan toch onmogelijk de 5 vragen die hij daar netjes achter elkaar zet, als onzin beschouwen... Ze gaan allemaal over een gezonde portie "zelfkritiek", de relativiteit van positieve reacties op een vrijblijvend medium als internet én een alerte houding over de kwaliteit van je eigen fotografie. De reacties op dit forum zijn een waardemeter voor je beelden, maar echter maar tot op een bepaalde hoogte.
                  De eigen appreciatie en de gedachten van fotografen die je hoog inschat zijn imho voor een stuk bepalender...

Enfin zo zie je maar weer, het geschreven woord is vatbaar voor interpretatie, voorzichtigheid in het schrijven is dus aangewezen
                  Hopelijk is het misverstand hiermee van de baan...
                  Greetz, Kariboe

Bijkomende PS :
                  Waarom zou je niet proberen om binnen te raken bij "Onexposure". Het hangt natuurlijk een beetje af wat je wil bereiken met je fotografie, maar de lat hoog leggen kan ook een stimulans zijn om door te gaan, om creatief en boeiend te BLIJVEN. Creatieven mensen, scheppers met een kunstenaarshart hebben een gevaarlijke geest : laaiend enthousiast met 'n brandende scheppingsdrang. Maar soms ook gevaarlijk leeg en doods. Het vuur brandend houden is een voortdurende opdracht. Een hoger doel kan daartoe een stimulans zijn...
                  Ik heb het al gezegd - ik had voor "paster" moeten leren
                  Kariboe als er iemand is waar ik van hou dan is het terechte eerlijke kritiek van iedereen.Ik heb je reactie op Peter zijn post verkeerd geinterppreteerd maar wat was het ook vind ik.Miss Spikke heeft het ook verteld tegen mij die het langs twee kanten interpreteerde..
                  Ik ben altijd zeer onder de indruk van sommige werken van vele mensen hier op BD.
                  Wat Peter of jij vertellen neem ik zeer ernstig op.Geloof me gerust net zoals de andere reacties waar ik iets aan doe..Kijk maar naar de vorige post waar we over de reflectie waar toch een mooie boeiende discussie is over geweest.Zeer leerrijk vind ik dat.
                  We gaan zeker nog mooie tijden tegemoet omdat ik ook van plan ben om naar oneXposure te gaan posten.Omdat daar toch wel de lat hoger gelegd wordt wat relatief is vind ik..Hier zie ik zo mooie fotos voorbijkomen soms die daar zeker een kans hebben om te pronken.
                  Peter heeft een zeer nuchter kijk op fotografie en wat hij voor kennis heeft das enorm vind ik..Van zo iemand kan je iets leren en ik zou niet in een PM hebben gevraagd hebben om met hem eens op pad te gaan..En ik kan er hier nog opnoemen waar ik maar al te graag eens zou gaan shooten maar je moet wel de tijd hebben.
                  Ik zou hierbij graag deze discussie afsluiten en verder gaan met wat ik bezig was..Fotos maken en laten beoordelen.
                  Ik hoop dat er geen misverstanden meer zijn omtrent deze reacties van mij want ze waren niet slecht bedoeld en ik doe niet neerbuigend over ze.

Ik kan niet goed verwoorden wat ik probeer te zeggen dikwijls en dat is mijn probleem.
                  Dus ik zou willen dat er op mijn posts gewoon gereageerd word zoals altijd.

Ik ben morgen in Antwerpen en ben zeer blij om de echte mens te ontmoeten want dit getyp das zo onpersoonlijk als wat.
                  Ik kijk liever inde ogen van iemand met een frisse pint dan dit.
                  Tot morgen dan zou ik zeggen..
                  Kariboe ik weet niet of je er morgen bent maar ik zou eens graag met je willen discussieren ok?

En voor e rest...iedereen bedankt voor de en
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

[Mod]Ik ben wel content te zien dat alles een beetje terug in z'n spoor zit. Mensen, aub, als je post, kijk daarna even na of alles uit de molen gekomen is zoals jij het bedoeld hebt. Door het teloor gaan van een drietal "[" 's, ging hier de discussie totaal de verkeerde richting uit. [Mod]
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Gewoon over de foto hier

Heel goed de sfeer van de net aangebroken herfst in beeld gebracht
                      --- Panasonic FZ 50---
                      ---Canon Eos 450D---

Comment

Ik ben morgen in Antwerpen en ben zeer blij om de echte mens te ontmoeten want dit getyp das zo onpersoonlijk als wat.
                        Ik kijk liever inde ogen van iemand met een frisse pint dan dit.
                        Tot morgen dan zou ik zeggen..
                        Kariboe ik weet niet of je er morgen bent maar ik zou eens graag met je willen discussieren ok?
                        Ik kan spijtig genoeg niet aanwezig zijn, maar die pint - die hou ik je tegoed !
                        Greetz, Kariboe

Comment

sfeervol
                          'k had zoiets nooit durven posten in kleur, maar 'k moet mijn mening herzien!
                          zachte tinten, prima geslaagd!

Comment

sfeervol prachtplaatje hoor
                            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                            *BD1034BE

Comment

Working...
                            X