Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het beloofde mooi te worden...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het beloofde mooi te worden...

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Deze discussie trok mijn aandacht. Op de eerste plaats: een knappe foto, zoals we van JLM gewend zijn, maar ik heb de foto gedownload, in PS CS3 geopend, omdat de foto geresized is voor BD maar op 200% gezet en twee hulplijnen getrokken. Ik zie toch ook een lichte afwijking, dus er is wel degelijk wat. Wellicht een natuurkundig verschijnsel dat de wetenschappers onder ons kunnen verklaren?

Maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit van deze prachtige opname.
    Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
    Jawadde, 't is nog waar ook ...'t is idd wel minimaal maar 't is er wel..het zou leuk zijn als er hier iemand een wetenschappelijke verklaring zou voor kunnen geven...volgende x ga ik foto's getrokken in dergelijke omstandigheden zelf eens 'uitlijnen'...nu ben ik echt benieuwd...bedankt Les voor de reaktie
    De verklaring lijkt mij eenvoudig : de foto is gewoonweg niet 100% horizontaal genomen. Maar doordat er geen rechte lijnen of vlakken zijn in dit beeld, valt het gewoon nie op ! Simpel toch ?
    Greetz, Kariboe (de gekende natuurkundige )
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

een mailtje doen naar Frank Deboosere of Sabine, die weten de verklaring wel maar wat het plaatje betreft Jean Louis, zeer knap en compleet af

grtjs

JK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
        De verklaring lijkt mij eenvoudig : de foto is gewoonweg niet 100% horizontaal genomen. Maar doordat er geen rechte lijnen of vlakken zijn in dit beeld, valt het gewoon nie op ! Simpel toch ?
        Voila ,zo simpel is't...waarom kom ik daar nu niet op...het is idd zo dat ik sommige scheve horizonten op'gevoel' recht zet....ik heb een metsersoog ( dat blijbaar dan toch een lichte afwijking heeft ).....weer iets bijgeleerd se ...bedankt !

Comment

Nogmaals: dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit van deze prachtige opname.

Maar inderdaad: de verklaring is zo simpel als onze gekende natuurkundige komt uit te leggen!

En JLM: misschien toch maar het meetlatje van PS gebruiken?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht

Als natuurkundigen onder elkaar... , zouden we die hulplijntjes niet kunnen gebruiken om de foto recht te zetten? De reflectie moet hier toch op exact dezelfde lijn liggen, niet?
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JLM Bekijk bericht
              Voila ,zo simpel is't...waarom kom ik daar nu niet op...het is idd zo dat ik sommige scheve horizonten op'gevoel' recht zet....ik heb een metsersoog ( dat blijbaar dan toch een lichte afwijking heeft ).....weer iets bijgeleerd se ...bedankt !
              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Als natuurkundigen onder elkaar... , zouden we die hulplijntjes niet kunnen gebruiken om de foto recht te zetten? De reflectie moet hier toch op exact dezelfde lijn liggen, niet?
              Hehe, ik beweer dat ik ook een "metsersoog" heb, maar deze (beperkte) anomalie had ik ook niet opgemerkt ! Het scherpe oog van onze Bouk is niet te onderschatten
              Als je er echter begint op te letten, begin je het natuurlijk te zien.
              En, inderdaad, als er geen horizontalen in het beeld aanwezig zijn én je twijfelt over de stand van een foto, dan zijn 'verticalen' een even bruikbare parameter om het beeld perfect te plaatsen...
              Opgepast echter met het perspectief-effect : ook verticale lijnen lopen in de hoogte (en de laagte) naar elkaar toe ! Ik blijf erbij : het gevoelsmatig horizontaal zetten (of het 'metsersoog', zoals JML het zo plastisch uitdrukt), blijft even belangrijk...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

De foto straalt een enorme rust uit....geen rimpeltje te zien in het wateroppervlak Weerom erg mooi in beeld gebracht .
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                  De foto straalt een enorme rust uit....geen rimpeltje te zien in het wateroppervlak Weerom erg mooi in beeld gebracht .
                  zeker weten prachtig in beeld gebracht
                  ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
                  *BD1034BE

Comment

olalala-nog-niet-aan-toe---zeg

Comment

Ik heb op BD live een waterpas gekocht dus en als er dan nog iemand iets gaat zeggen over die scheve fotos....
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Ik heb op BD live een waterpas gekocht dus en als er dan nog iemand iets gaat zeggen over die scheve fotos....
                        ... dan krijgt ie een tik met de waterpas op zijn knoeperd
                        Greetz, Kariboe

Comment

mooi hoor
                          bijna gemist
                          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Bijna gemist....

Toch weer een heel knappe prent met heel veel detail en mooie kleursettings...
                            En wat een sfeer zeg !
                            Mooi werk

Jean-Louis goed bezig daar aan de plas !

mvg,

Roland

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Ok, maar daarmee heb ik er nog geene

Comment

Prachtig, dat is echt genieten
                                Groetjes Hilde
                                http://hildeg.smugmug.com/

Comment

Working...
                                X